Jump to content

Tråd for oppsett av fiskebåt


Drfiske

Recommended Posts

Hei!

Ønsker å dra i gang en tråd angående generell utbedring, tilpassing eller generelle gode løsninger til rigging av fiskebåt, alt ifra sløyebord, teinehaler, stangfeste/orgel etc.

Last opp gjerne bilder og kommentar til for å spre kompetanse og gode løsninger.

Har per dags dato ikke noe å tilføye da jeg har nylig kjøpt båt. 
 

 

 
 

Link to post
Share on other sites

Her er min. Har fått flyttet manøverhendler over haler så jeg når de når jeg drar bruk. Og det er kommet en garngreier med svingbar arm på mesanhuset. 
 

blør ut fisk i sæplast karet rett nedfor renna. Så sløyer jeg i alukaret og sirkulerer vann der til fisken er ren og fin. Så er det bare å levere. 
 

tømmer teiner på renna. Man må nesten ha arbeidshøyde ellers blir det for tungvindt. Så stables de bak i bingen mens tauet skyver jeg bare bak i bingen etterhvert. Har tidligere fjernet garnrenna og satt et 200L fat under haler for å dra tauet i, men da må jeg tømme teinene på dekk og det er ikke noe for ryggen min over tid nei.

IMG_1838.jpeg

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev On 13.7.2023 at 7.09:

Velkommen til forumet. Anbefaler å endre på overskrift. Kanskje "oppsett" blir mistolket? Muligens hadde "rigging" vært bedre🙂

Det hadde nok vært litt mere opplysende ja, men nå er det tydligvis for sent å endre, med mindre admin kan hjelpe så blir det vanskelig...

Link to post
Share on other sites

Timmeeh skrev On 13.7.2023 at 9.20:

Her er min. Har fått flyttet manøverhendler over haler så jeg når de når jeg drar bruk. Og det er kommet en garngreier med svingbar arm på mesanhuset. 
 

blør ut fisk i sæplast karet rett nedfor renna. Så sløyer jeg i alukaret og sirkulerer vann der til fisken er ren og fin. Så er det bare å levere. 
 

tømmer teiner på renna. Man må nesten ha arbeidshøyde ellers blir det for tungvindt. Så stables de bak i bingen mens tauet skyver jeg bare bak i bingen etterhvert. Har tidligere fjernet garnrenna og satt et 200L fat under haler for å dra tauet i, men da må jeg tømme teinene på dekk og det er ikke noe for ryggen min over tid nei.

IMG_1838.jpeg

Den var veldig praktisk! Har du laget det selv?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...