Jump to content

Android nettbrett til kart, forslag?

Bårdp

Recommended Posts

abbor skrev 1 minutt siden:

Du befinner deg tydeligvis i epleverdenen, har aldri sett et Android nettbrett uten GPS. 

Her hoppes det på konklusjoner.. Er nok veldig langt unne eplehagen (:

Mulig det andelenes nå, men tidligere var ofte GPS funksjon integrert i GSM modul.

Men ingen skade i sjekke for sikkerhets skyld (: 

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Jeg bruker Galaxy Tab A. Billig nettbrett  det har Gps. Har aldri sviktet meg. Ser godt i sollys,  men kan bli for varmt, dersom det ligger for lenge i direkte sollys. Da stenges det ned. 

Men jeg er meget fornøyd med dette brettet. Har flere ganger opplevd at dyre navigasjonsopplegg har sviktet. Men nettbrettet funker:flag_bp:

Endelig ble det Bobåt

Blouberg skrev for 5 timer siden:

Her hoppes det på konklusjoner.. Er nok veldig langt unne eplehagen (:

Mulig det andelenes nå, men tidligere var ofte GPS funksjon integrert i GSM modul.

Men ingen skade i sjekke for sikkerhets skyld (: 

Nå er det vel ikke noe stort problem å ha en seperat GPS mottager komponent. Jeg har designet inn slike komponenter i mange produkter. 

abbor skrev Just now:

Nå er det vel ikke noe stort problem å ha en seperat GPS mottager komponent. Jeg har designet inn slike komponenter i mange produkter. 

Enig! Mitt eneste poeng er at det er smart å vite hva man har(eller ikke har som skulle ha hatt) 

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Orca 2, kr 12000 pluss ladefeste. Vises til venstre. 
Orca 1 (selges ikke lenger) er et Samsung SM-T545 nettbrett med eget ladefeste. Vises til høyre. Du kan kjøpe dette nettbrettet eller liknende for 7-8000. 
Eller du kan kjøpe et billigere vannbestandig android-brett på Amazon, men usikker på hvordan det presterer i sol. Orca 2 er svært godt og fullt på høyde med (enda) dyrere plottere. 

IMG_0866.jpeg.40889b3dcd4dd453e92a3f678cce33cb.jpeg

• 1 år senere...

Løfter denne tråden fra i forfjor 😊

Er det noen som har kjøpt nettbrett i år, som de kan anbefale til navigasjon og generell surfing (ikke samtidig...)?

Trenger ikke være dyrt, men må være dyrt nok til å funke uten frustrasjoner.

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Prøv å finne hvor mange Nits (lysstyrke) de ulike nettbrettene har. Det vanlige er vel 500. Finner du brett med 700 Nits vil det være vesentlig bedre i dagslys. Bruker selv et Samsung brett som fungerer fint, men kunne selvsagt vært litt mer lyssterkt. 

Har S6 og er veldig godt fornøyd. Nå er nettbrettet 6 år gammelt og fremstår fortsatt som raskt og effektivt. Batteriet har holdt seg godt og lysstyrken er helt ok i solskinn (ikke som en dedikert plotter, men så kan jeg ikke ha plotteren i fanget eller i forpiggen heller…)

Jeg tror det lønner seg å gå for S-serien for å om mulig få litt flere brukbare år ut av dingsen.

Grønnskollingen skrev 27 minutter siden:

Jeg tror det lønner seg å gå for S-serien for å om mulig få litt flere brukbare år ut av dingsen.

Enig! Har et S7 fra 2022, funker fjell til Navionics, streaming og surfing

Kan anbefale Scanstrut Rokk med sugekopp, eventuelt rekkefeste om man ikke har et egnet sted for sugekoppen. Litt dyrt, men veldig solid. Kan også roteres enkelt mellom bredde og høydeformat.

Rokk.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...