Bårdp Startet 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2023 Min tilårskomne 10,4" Samsung A6 er vanskelig og se på i sollys. Hvilken erstatning for den bør en gå for for og få en skjerm som er bedre og lese i sollys. Må være en Android maskin. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Jeg bruker en Samsung Galaxy Tab S7 FE 5G 128GB. Veldig fornøyd med lysstyrke og oppløsning. Bruker den også som generell tablet med TV etc i tillegg til kart. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Bårdp Svart 13.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Kan nokk ikke være større en ca 10,5" for og passe i holderen jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Her er et utvalg: https://www.prisjakt.no/c/nettbrett?438=36421 Håper du finner noe som passer. Jeg ville valgt den første. Lykke til. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Blouberg Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Vær bare obs på at kun WIFI som regel er uten GPS Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Bårdp Svart 13.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Ser jo ut til at Samsung Galaxy Tab A8 har alt jeg trenger inklusiv GPS. Men det står ikke noe om lysstyrken på skjermen. Vil den være bedre i sollys en den jeg har nå? Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 På mitt Galaxy Tab A er det en innstilling som heter Utemodus. Da synes jeg det blir brukbart, også i direkte solskinn. Jeg vet ikke om dette er likt på alle modeller. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Blouberg skrev for 3 timer siden: Vær bare obs på at kun WIFI som regel er uten GPS Du befinner deg tydeligvis i epleverdenen, har aldri sett et Android nettbrett uten GPS. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 abbor skrev 1 minutt siden: Du befinner deg tydeligvis i epleverdenen, har aldri sett et Android nettbrett uten GPS. Her hoppes det på konklusjoner.. Er nok veldig langt unne eplehagen (: Mulig det andelenes nå, men tidligere var ofte GPS funksjon integrert i GSM modul. Men ingen skade i sjekke for sikkerhets skyld (: Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Jeg bruker Galaxy Tab A. Billig nettbrett det har Gps. Har aldri sviktet meg. Ser godt i sollys, men kan bli for varmt, dersom det ligger for lenge i direkte sollys. Da stenges det ned. Men jeg er meget fornøyd med dette brettet. Har flere ganger opplevd at dyre navigasjonsopplegg har sviktet. Men nettbrettet funker Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
abbor Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Blouberg skrev for 5 timer siden: Her hoppes det på konklusjoner.. Er nok veldig langt unne eplehagen (: Mulig det andelenes nå, men tidligere var ofte GPS funksjon integrert i GSM modul. Men ingen skade i sjekke for sikkerhets skyld (: Nå er det vel ikke noe stort problem å ha en seperat GPS mottager komponent. Jeg har designet inn slike komponenter i mange produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 abbor skrev Just now: Nå er det vel ikke noe stort problem å ha en seperat GPS mottager komponent. Jeg har designet inn slike komponenter i mange produkter. Enig! Mitt eneste poeng er at det er smart å vite hva man har(eller ikke har som skulle ha hatt) Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Camargue44 Svart 13.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2023 Nokia fungerer også. Tåler vann, har innebygd GPS og har fullstendig Androide kompatibilitet. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 14.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2023 Orca Display2 er et android brett spesialutviklet til formålet. Dyrt. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
lr-80 Svart 14.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2023 Orca 2, kr 12000 pluss ladefeste. Vises til venstre. Orca 1 (selges ikke lenger) er et Samsung SM-T545 nettbrett med eget ladefeste. Vises til høyre. Du kan kjøpe dette nettbrettet eller liknende for 7-8000. Eller du kan kjøpe et billigere vannbestandig android-brett på Amazon, men usikker på hvordan det presterer i sol. Orca 2 er svært godt og fullt på høyde med (enda) dyrere plottere. Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart Mandag 22:47 Link til dette innlegget Svart Mandag 22:47 Løfter denne tråden fra i forfjor 😊 Er det noen som har kjøpt nettbrett i år, som de kan anbefale til navigasjon og generell surfing (ikke samtidig...)? Trenger ikke være dyrt, men må være dyrt nok til å funke uten frustrasjoner. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
krabbelars Svart Mandag 22:57 Link til dette innlegget Svart Mandag 22:57 Ikke glem at det finnes "solskjermer" da ,kan tilpasses passet nettbrettets størrelse. Bildet er ett eksempel blant dusinvis , fra Ali og Temu. Kanskje ikke det beste eksempelet , bare for å illustrere... Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Blouberg Svart Tirsdag 05:36 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 05:36 Prøv å finne hvor mange Nits (lysstyrke) de ulike nettbrettene har. Det vanlige er vel 500. Finner du brett med 700 Nits vil det være vesentlig bedre i dagslys. Bruker selv et Samsung brett som fungerer fint, men kunne selvsagt vært litt mer lyssterkt. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Roger jo Svart Tirsdag 09:59 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 09:59 Vaagen skrev for 11 timer siden: som de kan anbefale til navigasjon og generell surfing Har hatt Galaxy SM-X200 10,5 et par år med OpenCpn og kart O-charts som ba cup .ikke sett avvik fra PC Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
TrikkerN Lønning Svart Tirsdag 10:18 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 10:18 Jeg bruker Samsung tab S8 + og S9 FE+. Opplever disse som gode også i sollys. :) Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart Tirsdag 12:40 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 12:40 Ser ut til at det er stor prisforskjell på Samsung A og S-serie. For de som har A-serie, har dere erfaring for at de er kraftige nok til å drive (feks) Skippo og enkel surfing/streaming? Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Grønnskollingen Svart Tirsdag 18:27 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:27 Har S6 og er veldig godt fornøyd. Nå er nettbrettet 6 år gammelt og fremstår fortsatt som raskt og effektivt. Batteriet har holdt seg godt og lysstyrken er helt ok i solskinn (ikke som en dedikert plotter, men så kan jeg ikke ha plotteren i fanget eller i forpiggen heller…) Jeg tror det lønner seg å gå for S-serien for å om mulig få litt flere brukbare år ut av dingsen. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart Tirsdag 18:55 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:55 Grønnskollingen skrev 27 minutter siden: Jeg tror det lønner seg å gå for S-serien for å om mulig få litt flere brukbare år ut av dingsen. Enig! Har et S7 fra 2022, funker fjell til Navionics, streaming og surfing Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
chrisrik Svart Tirsdag 20:34 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:34 Men et godt feste med tilstrekkelig lading er viktigere. Brettene som selges nå er evig kraftige nok, så frustrasjonennkommer når brette hopper rundt i litt bølger og/eller går tom for strøm 😅 S7+ her, funker flott i både 6 og 30 knop. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Blouberg Svart Onsdag 05:35 Link til dette innlegget Svart Onsdag 05:35 Kan anbefale Scanstrut Rokk med sugekopp, eventuelt rekkefeste om man ikke har et egnet sted for sugekoppen. Litt dyrt, men veldig solid. Kan også roteres enkelt mellom bredde og høydeformat. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.