Jump to content

Feilsøking dynamo / regulator - Yanmar 2ym15


hemulius

Recommended Posts

Har et 2-delt spørsmål.

 

1) Båten lader ikke. På regulator til dynamon har det løsnet noen kabler som jeg ikke vet hvor skal inn.

 

Motor er sprayet grå (Er hvis gjort på noen Beneteau seilbåter), så ser ikke merke på dynano annet en att det står 60amp.

Pluss fra dynamo, en rød og sort ledning går inn i en regulator. Her er 2 av ledningene løsnet og det står ikke merket hvor de skal inn. Det er fire muligheter. Det står heller ingenting på boksen slik at jeg kan søke opp hva det er/hvordan den skal kobles. På dynamoen mener jeg det er en såkalt t-kobling ut, der den en røde kabelen går inn i boksen.

 

Noen som vet hvordan det skal kobles? Er det noen måte jeg kan feilsøke om selve dynamoen fungerer?

 

2) Jeg holder på å koble om til lading via batteriskille (lithium og startbatteri). Jeg har lest noen plasser på forumet da at en må omgå regulator. Stemmer det og hvordan kobler en i så fall? Jeg har fjernet pluss utgangen på dynamoen som gikk til start motor og koblet den rett til batteriskille.

 

Legger ved et bilde siden det sier mer enn tusen ord. Takk for hjelp.

 

IMG_1844.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...