fs Svart 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 Dukket opp ytterligere en HR 352 på Finn. Litt bedre pris på denne, men fortsatt noe høyt sett med mine briller. Nyere motor trekker opp, men også her gammelt teakdekk. Link to post
TonyHK Svart 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2023 (redigert) Jeg vurderte også å kjøpe HR352 og fikk pristilbud på ca SEK 250k for bytte til vacuumlimt teakdekk fra teakdack.se. Ganske stivt men jeg synes disse ærværdige gamle damene fortjener et pent grått teakdekk og det ser jo bare rart ut hvis man skreller av teaken og legger annen form for "antiskli". Vær dog oppmerksom på at mange av disse båtene har råte i sandwich-kjernen under genoaskinne, pullerter og andre steder HR valgte å bruke kryssfiner som forsterkning. Stort sett er det divinycell i kjernen og selv om det ikke råtner bør det få tørke ut ordentlig på et eller annet vis før man eventuelt tetter igjen alle de tusenvis av skruehullene. Redigert 28.Juli.2023 av TonyHK Husket feil pris på tilbudet jeg fikk XD (see edit history) Link to post
Nevermind Svart 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2023 Hvis man ser på de 2 352’ene som ligger på Finn.no i øyeblikket så har den med høyest pris høyere rigg med 2 salinger, og den har teak på hyttetak i tillegg til på dekk. Vet ikke hvorvidt tilbudet du fikk @TonyHK også gjalt teak på hyttetak, og hvor gammelt tilbudet er, men jeg ville trodd det skulle koste mere enn 250.000,- Link to post
TonyHK Svart 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2023 Det var uten teak på taket, kun dekk og cockpit. Hyttetaket er vel kanskje 4-5 m2??? Så kanskje 300k??? Link to post
TonyHK Svart 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2023 Tilbudet fikk jeg i starten av Juli i år så ganske ferskt. Så vidt jeg forstår er vinteropplag "inkludert" da jeg fikk beskjed om at de fleste leverte båt på høsten og hentet på våren. Link to post
TonyHK Svart 28.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2023 Det ligger en ute nå hvor teakdekket er "fornyet en gang" men "nating bør ettersees av fagmann". Tror kanskje "fornyingen" da ikke var nytt dekk men heller bare sliping og kanskje litt nating. Av de jeg har sett for salg har de fleste byttet motor men alle har hatt slitent teakdekk med mye propper som mangler og nating som slipper. Dukker det opp en hvor begge disse kostnadene er tatt til en fornuftig pris selges den sikkert kjapt. Link to post
Fjolopeis Svart 29.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2023 Hei alle! takk for mange fine innspill? Siden sist har jeg faktisk realisert båtkjøpet.?Det endte med en flott Najad 360. Nå gleder jeg meg bare til å bli kjent med den. håper ikke alle de dystreste spådommene om teakdekk slår til, men om så er jeg forberedt på å gjøre store deler av jobben selv. Link to post
hansa82 Svart 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2023 Fjolopeis skrev for 6 timer siden: Siden sist har jeg faktisk realisert båtkjøpet.?Det endte med en flott Najad 360. Gratulerer! Syns du skal lage en egen tråd, å fortelle om båten og evt prosjekt på den som dukker opp! Link to post
Nevermind Svart 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2023 Gratulerer med ny båt @Fjolopeis Jobben med å bytte teakdekk er fullt overkommelig. Jeg gjorde det på en 352. Den store overraskelsen var fuktskadene i dekket, og det at deler av dekket under teak måtte skjæres ut og støpes opp igjen. Fikk mange komplimenter for det ferdige resultatet etter å ha brukt ca. 700 arbeidstimer på jobben. Elløs Teakservice beregnet hor mye teak jeg måtte ha, og leverte teakstaver, noen teakplater for å skjære ut alt som ikke er 35 mm. bredt, skruer, lim og plugger. Fikk også en del råd fra dem hvis det var noe jeg lurte på. Link to post
TonyHK Svart 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2023 Gratulerer! Det er en flott båt du har kjøpt. Regner med det er den som nylig ble merket "solgt" på finn og den så veldig bra ut fra brygga i hvertfall. Hadde den på lista mi over potensielle kjøp. :) Link to post
Fjolopeis Svart 4.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 hansa82 skrev On 30.7.2023 at 8.29: Gratulerer! Syns du skal lage en egen tråd, å fortelle om båten og evt prosjekt på den som dukker opp! Takk for det! skal vurdere egen tråd etterhvert? Nevermind skrev On 30.7.2023 at 12.32: Gratulerer med ny båt @Fjolopeis Jobben med å bytte teakdekk er fullt overkommelig. Jeg gjorde det på en 352. Den store overraskelsen var fuktskadene i dekket, og det at deler av dekket under teak måtte skjæres ut og støpes opp igjen. Fikk mange komplimenter for det ferdige resultatet etter å ha brukt ca. 700 arbeidstimer på jobben. Elløs Teakservice beregnet hor mye teak jeg måtte ha, og leverte teakstaver, noen teakplater for å skjære ut alt som ikke er 35 mm. bredt, skruer, lim og plugger. Fikk også en del råd fra dem hvis det var noe jeg lurte på. Takk for tips! Dekket ser egentlig ganske bra ut. Vet du om det er noen muligheter for å avduke fuktproblematikk uten å ta opp dekket? TonyHK skrev On 30.7.2023 at 13.55: Gratulerer! Det er en flott båt du har kjøpt. Regner med det er den som nylig ble merket "solgt" på finn og den så veldig bra ut fra brygga i hvertfall. Hadde den på lista mi over potensielle kjøp. :) Takk for det! Var den som nylig lå på Finn ja. Veldig fornøyd så langt? Link to post
Nevermind Svart 4.August.2023 Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 Tror det kan bli vanskelig å måle for fukt i dekk da vann som har trukket inn vil ligge i kjernematerialet i dekkets sandwich-konstruksjon. En mulighet kan være å løsne 2-3 bolter på genoaskinne, gjerne begge sider. På båten min var det forsterket med finerplate under genoaskinnen, og grunnet fuktskader var denne finerplate nå blitt til blomsterjord av beste kvalitet. Hvis du ikke finner fukt her er det jo ikke sagt at det ikke kan være fukt andre steder, så om det er verdt jobben er ikke godt å si. Hvis du ikke har tegn til at det kommer vann ned gjennom dekk, eller tydelig svekkelse i dekk, ville jeg nok ikke gjort noe med den saken. Det er ikke uvanlig, og den dagen du evt. går for utskifting av teakdekk vil du nok få vite om det er fukt der eller ikke. Link to post
Mare Nostrum Svart 4.August.2023 Link til dette innlegget Svart 4.August.2023 Fikk tatt en full overhaling av dekket på en Najad hos Vindø Marin for noen år siden. Det vil si fjerning av alle gamle nater, legging av nye nater og sliping, pluss demontering av genuaskinner for ompakking. De tok "kjerneprøver" et par plasser før de satte igang. Det ble bra og kostet ca halvparten av nytt dekk. Link to post
Arne Henriksen Svart 5.August.2023 Link til dette innlegget Svart 5.August.2023 On 7/30/2023 at 1:48 AM, Fjolopeis said: Siden sist har jeg faktisk realisert båtkjøpet.?Det endte med en flott Najad 360. Gratulerer! Den jeg linka til, eller en annen? mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Fjolopeis Svart 5.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2023 Arne Henriksen skrev 28 minutter siden: Gratulerer! Den jeg linka til, eller en annen? Takk! den du linket til ja? Link to post
Arne Henriksen Svart 5.August.2023 Link til dette innlegget Svart 5.August.2023 ?? mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Hulda Svart 5.August.2023 Link til dette innlegget Svart 5.August.2023 Det var jo et smykke av en båt, gratulerer! Link to post
Logaren Svart 5.August.2023 Link til dette innlegget Svart 5.August.2023 Gratulerer med ny båt! Link to post
Otto R Svart 5.August.2023 Link til dette innlegget Svart 5.August.2023 Gratulerer- meget bra båt dette Link to post
hansa82 Svart 6.August.2023 Link til dette innlegget Svart 6.August.2023 Med en slik kan man måle om enkelte områder er mer fuktig enn andre. Uten å borre hull e.l. https://www.ebay.co.uk/itm/114491492309?hash=item1aa83987d5:g:Z8cAAOSwjGxfnQls&amdata=enc%3AAQAIAAAAwMv8kOwJLCOXQDl0OKG1u7AjVXBBHWDzFPsc%2FRZRf0GpoVg63MTPnSlbwJqr7i6hKhjkdotqWlQgvcNZHF096kNbLUImjlFckm2EdRdEdhsxVVOBN29s4EzOm364JcheB2pksjDcfCyiG1PgNuNdGHvCNNuwCRCUXpmDgbQyZus7CeEyxszskHnQvARiRlI4t3l99Lat%2Fv4rHUdVeTlLHIFrYSaeDFSkz4HyYKo0Xwfdsz69BaAW11jiZ9OXD8UUNg%3D%3D|tkp%3ABk9SR4Dui7e5Yg Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn