Ålesunder Startet 17.Juli.2023 Del på Facebook Startet 17.Juli.2023 Hei. Har kjøpt en ny for meg Askeladden 475 2008 mod som har noen småskader rundt om. Den største er den som er vist på bilder. Hvilke produkter anbefales for å få dette så fint som mulig? Bør det slipes noe før jeg begynner på jobben? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Juli.2023 Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 Slip med egnet verktøy i såret. Masker rundt å legg i gelcoat sparkel i rette fargen. Puss for hånd sparkel med tapen på til du er i rette høyde. Så med fint vannslipepapir til tapen omkring er borte. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Ålesunder Svart 17.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 Ok. Så det er ikke behov for ett nytt lag gelcoat over gelcoatsparkel? Ser det selges i kit der du kan blande den til som bare «maling» eller sparkel. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2023 Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 den nederste skaden ser litt dypere ut, er det skade i laminatet også? Jeg bruker å vaske med aceton før sliping, for å unngå å dra med urenheter i såret under sliping. Knude har sikkert innspill på det også, hva som er "best practice" mtp rengjøring Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ålesunder Svart 17.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 Hvordan ser jeg om det er skade i laminatet? Og evt hva må gjøres da? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2023 Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 gelcoat og gelcoat sparkel kan ha lett for å sprekke opp dersom det bygges opp veldig tykke lag. Jeg har da brukt å fylle i med glassfibersparkel først , latt herde + slipe ned, og så tatt finishen med gelcoatsparkel. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
pipe Svart 17.Juli.2023 Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 Eika her inne fikser slike skader gratis....hør med han Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 17.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2023 Hehe. Takk for bra svar Ivar. Høres ut som en god plan. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.