Henrique Startet 17.Juli.2023 Del på Facebook Startet 17.Juli.2023 Hei, Min aller første post her, og med den introen avslører jeg kanskje at jeg er nybegynner på motorbåt. Det jeg lurer på er hvis bensinmåleren (samt andre instrumenter) ikke virker, hvor enkelt eller vanskelig er det å bytte dette for en ikke altfor teknisk anlagt, og hva vil ofte en slik utskiftning eller reparasjon koste å få utført av kyndige? Lenk meg gjerne til et prosjekt hvor det er litt bildedokumentasjon. Setter stor pris på all hjelp. Som i tittelen gjelder det en 18 fots Bayliner fra 2007, men antar jo at prosedyren er ganske lik på tilsvarende modeller. Sitér dette innlegget Link to post
wpk Svart 18.Juli.2023 Del på Facebook Svart 18.Juli.2023 Hei og gratulerer som båteier! Skifte bensinmåler gjør du greit selv men du må først finne ut hva feilen er. Er det instrumentet ellera er det giveren? Giveren sitter på tanken din og normalt har giveren en flens som er skrudd i tilsvarende motflens på tanken. Må giveren skiftes er det vanligvis en enkel affære. Fra giveren er det ledningsforbindelse til instrumentet på dashbordet. Sjekk først at det er kontakt mellom giver og instrument og at du har strøm til instrumentet. Hvis du ikke allerede har et multimeter så skaff deg et, det er nyttig å ha ombord til feilsøking i det elektriske anlegget. Lykke til. Står du fast er det masse kyndig hjelp å få her på forumet så spør i vei! Sitér dette innlegget Link to post