Jump to content

Biltema teinehaler haler men kjører ikke ut tauet ?

Rune.f

Recommended Posts

Hei, har en BT haler som har sluttet å kjøre ut, ingen klikkelyd/lyd når bryter aktiveres, den fungerer på inntrekk som normalt, sterk teibehaler.

Åpnet lokket å ser der ett lite grått reele ? og en stor svart enhet der hovedstøm går inn.

Noen som har vært borti dette før ? kan vel ikke være motor, da skulle alt vært dødt.

Ingen irr/fukt/støb/skitt/lukt av brent elektronikk, ser ut som nytt.

Forventet (håpet) å finne 2 reele, ett for opp å ett for ned.

Takker for innspill.

Regner med det kanske ble spørsmål om bilder, tok derfor noen å la til, ser nå att det står 60A 14V på den gråe.

Om det ses en løs ledning så skrudde jeg den av da den var litt kort når lokket ble tatt av.

20230718_194515.jpg

20230718_194529.jpg

20230718_194540.jpg

Rune.f skrev for 13 timer siden:

Om det ses en løs ledning så skrudde jeg den av da den var litt kort når lokket ble tatt av.

NilsPils skrev 30 minutter siden:

Ser jeg en løs kabelsko på bildet . . . ?

Det gjør du nok! :giggle:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Den løse ledningen har litt lang krympeplast så det kan bli dårlig kontakt. Kanskje ikke så relevant for utkjøringsproblemet, men mer for evt lite tverrsnitt i koblings og evt varmgang.

Kan bære lurt å skjære av litt av denne der den ligger i klem.

Har du fortsatt garanti eller reklamasjonsrett? Isåfall bør du overlate til Biltema å fikse det så du ikke ødelegger garantien ved å tukle med det selv.

Biltema kan være litt vrange på reklamasjonsrett fant jeg ut da en båtvindusvisker tok kvelden etter kort tid. De sa det bare var et års garanti, og den var litt over et år gammel.

Fant feilen, den ledningen jeg så behov for å løse synes ikke på bildet, det er den ene av 3 som går ut fra bryter, ledningen for stilling nr1/utkjøring av tau, den skal sitte på samme pol som den ledningem som ses løs, ledningen hadde glidd ut av kabelsko men var fremdeles festet til kabelsko pga krympestrømpe, på med ny krympestrømpe og ny kabelsko å alt er i orden👍

Skjedde nok da jeg var av med lokket å ga den en dusj elektrospray siste gangen, dro nok ut lokket for langt, sprayer det ett par ganger hvert år.

Det var altså min egen skyld🙈 var lett å finne årsaken når jeg tok fram multimeteret, men alt så ved første øyekast i orden ut så tenkte noen hadde opplevd det samme å kunne peke ut en del som kanske bruker å svikte.

Den er forøvrig veldig enkelt oppbygd så er ikke mye som kan gå galt, den har så langt vært en evighetsmaskin.

Takk for innspill :)

Tenkte det samme, men sjekket kabelsko, den var som man kan forvente, har vært åpnet å sprayet mange ganger...antagelig mange flere enn nødvendig....så har blitt dratt mye i den ledningen, så setter ikke det på dårlig BT kvalitet :)) jeg skulle heller skrudd den løs som jeg gjorde på bildene.

Tror de aller fleste som har disse er fornøyde, sterk 900w motor, står seg også bra mot saltvannet mtp rust, ikke sett att det kommer inn vann heller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...