Jump to content

Septik system med treveiskran?

Lazyjack

Recommended Posts

Lazyjack skrev On 19.7.2023 at 20.41:

Sliter litt med å designe et septik- system som har følgende muligheter:

1. Kunne velge om doinnhold ved bruk skal gå til tank eller til sjø. 

2. Kunne velge om  tankinnhold skal tømmes til sjø eller til tømmestasjon via dekksforskruvning. 

Fortrinnsvis ved bruk av en treveiskran i tillegg til eksisterende stengeventil i skrog gjennomføringen. 

Finnes det en kreativ sjel som kan bidra med en skisse? 

@Lars Hansen, jeg ser poenget ditt, noe du (moralsk) har rett i. Forurense minst mulig, burde være målet. 

Kanskje flere av oss som burde vurdere å legge båtlivet på hylla? Eller bytte til seilbåt eller robåt.

Svaret på det primære spørsmålet fra @Lazyjack, er ja. Det finnes. 

Og prinsippskissen finnes oppover i tråden her....... 

(jeg får kanskje vurdere finn.no og overlate forurensingen til en annen...:sad:....eller bruke robåten).

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Hekri skrev for 1 time siden:

jeg ser poenget ditt, noe du (moralsk) har rett i. Forurense minst mulig, burde være målet. 

Svaret på det primære spørsmålet fra @Lazyjack, er ja. Det finnes. 

Og prinsippskissen finnes oppover i tråden her....... 

(jeg får kanskje vurdere finn.no og overlate forurensingen til en annen...:sad:....eller bruke robåten).

Det er da bare en utfordring å få bygd om til dagens krav.

Jeg laget plass til en tank, men ikke plass til pumpe da ble det trykktank og luft for å tømme og suging fra dekk når de stasjonene kom.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...