Kaptein KGB Startet 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2023 (redigert) jeg har en Uttern dti 680 motor er mercruiser 2.8 liter 210hk diesel. Den har gådd som en kule fram til litt siden. Men etter en liten stund i mitt eie så har det oppstod noen problemer, nå trenger jeg hjelp. Når jeg er ute å kjører og kommer opp i 6 knop og skal gi på etter det så går den sakte opp med svart røyk som kommer ut. Er dette et kjent problem? Det som da skjer er at kjører til 6 knop så skal jeg gi på, da går det saktere en før og kommer svart røyk, røyken forsvinner ettervært. Har en liten anelse på hva dette kan være: -defekt turbo -noe med wastegateklokka Noen som kan hjelpe? Redigert 24.Juli.2023 av Kaptein KGB Melding fra moderator (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Velkommen som medlem. Endre tittelfeltet slik at det er i tråd med forumreglene. Lag den beskrivende og presis, da er det lettere å få hjelp. (Og tråden blir ikke stengt.) Feks "Mercruiser 2.8 liter 210hk diesel - svart røyk" Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 23.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2023 Kaptein KGB skrev for 1 time siden: Når jeg er ute å kjører og kommer opp i 6 knop og skal gi på etter det så går den sakte opp med svart røyk som kommer ut. Er dette et kjent problem? Det kan være turboen som henger. Ta av eksosbend eller luftinntak slik at du kommer til å kan kjenne på om den roterer fritt eller sitter. Og en ting til, rett opp tittelen iht. reglene, ellers slettes denne tråden fort. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kaptein KGB Svart 24.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2023 Komodo skrev for 22 timer siden: Det kan være turboen som henger. Ta av eksosbend eller luftinntak slik at du kommer til å kan kjenne på om den roterer fritt eller sitter. Turboen får hjelp av wastegate klokka som bestemmer hvor mye turboen skal lade. Det er da altså noe rundt der hvis jeg ikke tar feil. etter som at det kommer svart røyk. Jeg har lest et annet innlegg her inne, samme problem der var det wastegate klokka. URL: Jeg tror også det er noe slikt med min båt, men det er vanskelig å si. får ta en titt når det blir fin vær. Det er sikkert ikke så lett på vann, men jeg prøver. mvh- Kaptein KGB Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.