lnjk Startet 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2023 For grease bør man vel bruke? Fyller man nesten opp rommet mellom svinghjul og demperplate? Demperplateelementene blir over tid vel godt innsmurt med grease de også, men det gjør kanskje ikke noe? Spline er 1tomms med 10 tenner, demperplate R&D med de mykeste plastelementene. -Ser at både Biltema og Mekonomen har grease beregnet for høy temperatur. Link to post
index Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Jeg ville ha vært forsiktig med grease her. Det er ikke sikkert plastelementene tåler dette over tid. Et tynt lag på akslingen så den ikke ruster fast i demperplaten. Mer ville ikke jeg ha gjort ut av det. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
lnjk Svart 25.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Kanskje det tryggeste det. Men deres egen omtale av elementene er (klipp og lim) -not affected by salt water, diesel and lubrication oils. Link to post
index Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Gjør som du vil. Men jeg ser ingen grunn til å påføre mye grease her, det vil bare slynges ut i fart og skape et skikkelig griseri. Det eneste du trenger å oppnå er jo at akslingen ikke ruster fast i demperplata. Og da skal det ikke mer til enn et drag med malerpenselen med grease på. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
lnjk Svart 25.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Ja, kanskje like greit det. Det havner vel til slutt i startemotoren og den får vel nok smurning fra en over tid slitt simmring på utgående aksling på motoren Link to post
Hulda Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Jeg har pleid å bruke Biltema Aluminiumpasta for at splinen ikke skal ruste fast. Funker i årtier. Link to post
Bernt Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Ep fett er vel bra ikke over smør og ikke på tuppen . Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn