Toredag Startet 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2023 Min tilårskomne A2 kulefender er klissete og i praksis ubrukbar da den smitter av på fribordet ved bruk. Noen gode råd for rengjøring? Link to post
index Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Gummihansker og en fille dynket i bremsevæske. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Førstefender Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Hvis de først er blitt klissete pga alder, er det bare fenderstrømper som holder. Link to post
Ask Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Kjøp deg heller ei ny, og bruk den gamle som garnblåsa. Link to post
Sara Marie Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Kan anbefale Whipe & Shine - fenderne blir som nye! Sprut på litt vann først på fenderen, så er det bare å tørke av skiten. Legger igjen en fin hinne med «fett», så plasten ikke tørker ut. Lett å jobbe med. Legger ved et bilde av mine nyvaskede - de minste er godt brukt gjennom 8 sesonger ? Link to post
Førstefender Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Wipe&shine bruker jeg også på skitne fendere, men har de blitt klissete pga alder/sol, så er det ingenting å gjøre.. Link to post
quantumduck Svart 25.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2023 Førstefender skrev 3 minutter siden: Wipe&shine bruker jeg også på skitne fendere, men har de blitt klissete pga alder/sol, så er det ingenting å gjøre.. Vel, jeg ga mine en skikkelig omgang med en stålskrubb og såkalt fenderrens av et eller annet merke. Det ble ganske brukbart, ikke topp, men jeg vil tro det ikke varer særlig lenge før det svetter ut mer seig guffe. Moralen er vel å ikke la fendere ligge/henge lenge i sola, ihvertfall ikke uten strømpe. Link to post
Gabi Svart 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 Sara Marie skrev for 20 timer siden: Sprut på litt vann først på fenderen, Spruter du først på ferskvann? Og så bruker klutene? Jeg spruter ikke på vann først men bruker klutene direkte. Men synes fenderne blir riktig så klissete etterpå, så har lurt på om fenderne reagerer på stoffene i klutene? Link to post
Roger jo Svart 26.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2023 Toredag skrev On 25.7.2023 at 11.02: Min tilårskomne A2 kulefender er klissete og i praksis ubrukbar da den smitter av på fribordet ved bruk. Jeg gav de et strøk 2 komp epoxyprimer og begynte med fender trekk det er minst 10 år siden ikke klissete etter den behandlingen. A3 . Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sara Marie Svart 27.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2023 Gabi skrev On 26.7.2023 at 14.37: Spruter du først på ferskvann? Og så bruker klutene? Jeg spruter ikke på vann først men bruker klutene direkte. Men synes fenderne blir riktig så klissete etterpå, så har lurt på om fenderne reagerer på stoffene i klutene? Ja, litt vann først - mye enklere å gjøre ren. Bruker 2-3 kluter på en fender ?? Link to post
NilsPils Svart 27.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2023 Klisete fndere kan vaskes med Lynol. Det virker, men jeg vet ikke hvor lenge . . Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn