Jump to content

VP kad 300 starter ikke


Tombjk

Recommended Posts

Har to vp kad 300 på båten min. Har nylig byttet grovfilter og dieselfilter. Her om dagen ville ikke babord motor starte. Jeg begynte prosessen med å lufte anlegget. Fant ut at gjengene på lufteskruen(oppå holderen til filter) til dieselfilter er gåene,og den trekker luft. Ved bruk av fødepumpa kommer det ikke opp diesel ved lufteskrua,kun noen få bobler. Og jeg hører det siver såvidt litt luft. Jeg har nå fjernet restene av gjengene,og fylt opp filteret,og så luftet ut via dysene. Kommer en del bobler der. Jeg smurte noe tex7 rundt lufteskruen for å tette,etter anbefaling fra mekaniker. Jeg fikk start på båten,men den går i 10 min før den begynner å hoppe litt på turtall,for så å stoppe. Min mistanke er luft i anlegget via skrua,men trodde denne var tett. Jeg har for ordens skyld satt i gang med å skaffe en ny holder til filteret. 

Har noen her noen andre teorier?

Link to post
Share on other sites

Jeg og er ganske sikker på at det er luft. Nå blir løsningen at et verksted gjenger opp igjen godset. Jeg har fått tak i en brukt holder ettersom denne delen har gått ut av produksjon. Men den nye holderen har jo selvfølgelig inntak til drivstoff på feil side,så da må jeg evt skaffe en lengre drivstoffslange.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...