ttyridal Startet 28.Juli.2023 Del på Facebook Startet 28.Juli.2023 Tankmåler viser 100% til vi treffer en passe stor bølge som rister den løs. Er det noe man kan smøre stangen med, eller er det bare å kjøpe ny? Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Ta med i vurderingen om smøremiddel kan komme i vannet og om du bruker det til drikkevann. Har smurt hengsler til skapdører på kjøkken med zalo. Når ting ikke beveger seg skikkelig hender det også at det er for lite klaring så man må fjerne litt gods. Sitér dette innlegget Link to post
mrtiger Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Tviler på at noen for for smøring vil hjelpe. tipper nok at det har grodd litt på stangen slik at flotøren ikke glir lett mot stangen mer. kan også være at den er defekt. Hadde også en tankmåler som jeg trudde flotøren hadde hengt seg da den begynte å virke når jeg traff større bølger, men den var defekt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Kjøp ny giver. Ikke noe å lure på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kaptein Plast Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Ja, ny. Eller ta ut giver, puss forsiktig over glideflater med den grønne delen av en vaskesvamp, 'gryteskrubb'/Scotchbrite. Disse skal gli helt lett, så det må ikke være noe på stangen eller opphenget. MÅ du smøre med noe, (f.eks. hvis det er av type flottør på pinne) så bruk fett til vannkran, det er smakløst og blir uansett sittende på delen og ikke i vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Ankriel Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Kjøpte biltema pussekloss i kork, laget hull i senter slik at jeg presset flotøren (som også er av kork) inn i hullet. Dette har fungert siden og er en billig løsning da de kan være vanskelig å finne ny giver som passer med rette lengd og innfestnig. Sitér dette innlegget Link to post
ttyridal Svart 28.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Takk for flere tips. Vi drikker ikke tankvannet. Mest fordi jeg ikke gidder vedlikeholdet for å holde det 100%, men vil uansett ikke gjøre det udrikkelig. Får skru den ut når ferieturen er over og ta en vurdering på veien videre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.