Jump to content

Montering av trimplan


perro

Recommended Posts

Skal montere trimplan på min 17 fots Bella ,men pga badestigen som er montert på båten får jeg ikke satt trimplanene så langt ut mot siden som det står i brukerveiledningen. Er det noen som vet hvor nærme midtlinjen på båten de kan monteres og om man oppnår noe tilsvarende effekt ved slik montering.

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver meg med følgende ”bondevett”-forklaring:

Når trimplanene monteres så langt ut til siden som mulig, får de best momenteffekt med tanke på å kontrollere hellinger sidevegs. Dermed støtter og stabiliserer de også båten best ved trimming av baug opp/baug ned. Hvis planene plasseres for nært inntil midten av båten, ser jeg for meg at den kan bli ”liggende å balansere” mer ustabilt på planflatene.

 

For øvrig monterte jeg Delco elektriske trimplan på båten min for 3 sesonger siden, og er meget fornøyd med både trimplanene og effekten av disse.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...