perro Startet 19.Desember.2005 Del på Facebook Startet 19.Desember.2005 Skal montere trimplan på min 17 fots Bella ,men pga badestigen som er montert på båten får jeg ikke satt trimplanene så langt ut mot siden som det står i brukerveiledningen. Er det noen som vet hvor nærme midtlinjen på båten de kan monteres og om man oppnår noe tilsvarende effekt ved slik montering. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 19.Desember.2005 Del på Facebook Svart 19.Desember.2005 Jeg prøver meg med følgende ”bondevett”-forklaring: Når trimplanene monteres så langt ut til siden som mulig, får de best momenteffekt med tanke på å kontrollere hellinger sidevegs. Dermed støtter og stabiliserer de også båten best ved trimming av baug opp/baug ned. Hvis planene plasseres for nært inntil midten av båten, ser jeg for meg at den kan bli ”liggende å balansere” mer ustabilt på planflatene. For øvrig monterte jeg Delco elektriske trimplan på båten min for 3 sesonger siden, og er meget fornøyd med både trimplanene og effekten av disse. Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 19.Desember.2005 Del på Facebook Svart 19.Desember.2005 Jeg monterte Bennett trimplan ("Batwing") i vår, mont. anvisningen sa at de skulle monteres ca 3,5 til 4 tommer inn fra ytterkant akterspeil. Det fungerer veldig fint på min båt. TA Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Alvito Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hva med å flytte litt på badestigen? Sitér dette innlegget Link to post
perro Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Det er ikke så mange steder å sette badestigen på en så liten båt. Ser i monteringsanvisningen til Bennett at det bør være min 20 cm fra midt på båten og til enden av trimplanet og det skal jeg vel få til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.