erikstein Startet 28.Juli.2023 Del på Facebook Startet 28.Juli.2023 Selv om det er tidlig…jeg må ha en båtkrybbe til min gamle snekke. Hortensnekka HB21. Det vil si 21 fot og vekt i følge papirer er 1300kg. Tips til noe som ikke koster uendelig mye? Gjerne brukt! Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Sjekk Songvaar-krybba. Kan også lett snekre denne selv. Sitér dette innlegget Link to post
erikstein Svart 28.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Se der ja! Mail sendt👌 Takk for tips. Billig au! kan snekre…men da slipper jeg det👌 Eventuelt om noen har mål på Songvaar-krybba? Er jo en meget enkel konstruksjon. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Har ikke eksakte mål på denne, men er vel sånn ca. 2 x 2 m vil jeg tro. Du får vel riktige mål ved henvendelse til Songvaaar. Har brukt denne krybba selv til flere av mine båter. Dekker jo alle skrog former, og størrelser. Et tips er å legge leca blokker under hvert hjørne (gjerne dobbelt), så får du en grei arbeids-høyde ved bunnstoffing etc. Sitér dette innlegget Link to post
erikstein Svart 28.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Lurt! Da har jeg en halvveis plan..tror du de gir ut spec på krybba når jeg ikke kjøper? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 erikstein skrev 2 minutter siden: Lurt! Da har jeg en halvveis plan..tror du de gir ut spec på krybba når jeg ikke kjøper? Bare å ta en telefon til Songvaar over helga, så får du nok riktige mål. Er nok sikkert også andre her på forumet som sitter inne med eksakte mål, så der kommer sikkert inn noen svar etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Jeg laget min egen til en 24 fot Joda for en del år siden. Har dessverre ikke mål, men den så sånn ut Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Helt lik den jeg også snekret sammen "Olevine". Er jo en kurant sak å lage selv. Noen meter med 2x4, bolter/muttere/skiver, ei god sag , pluss en drill/bor, så har man det man trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.