Svennepenn Startet 28.Juli.2023 Del på Facebook Startet 28.Juli.2023 Har fått en gammel båt av en nabo. Men aner ikke hvordan båt det er. Står absolutt ingen ting på den. Kanskje noen her som kan se det ut ifra bildene? Den er 280 cm lang hvis det har noen betydning☺️ På forhånd takk😅 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 ligner på Terhi Baby Fun..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Korsfjord Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Husker igjen fasongen, en familie i nærområdet hadde en slik. Mener det var et selvstøp, altså at de hadde lånt eller leid en form og bygget selv. Manglet oppdriftsmidler i likhet med din båt, så pass på at den ikke får for mye vann innabords. Sitér dette innlegget Link to post
Svennepenn Svart 28.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Hmm. Er en gammel glassfiberbåt hvertfall. Tenkte å registrere den i småbåtregisteret, men kanskje ikke bare bare når jeg ikke vet noe om den? 😅 Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Hensikten med småbåtregisteret er jo ikke å ha en oversikt over båttyper, men hvem som eier hvilke båter slik at disse kan spores opp så merkelig hvis det skulle være noe problem at du ikke ver hvilken type det er. Så lenge du registrerer den og fester kjennetegnet på båten, så burde de være fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Denne har jeg også sett liggende på land i «jollehylla» i et par småbåthavner. Interessant sak egentlig, designet for stabilitet (i alle fall begynnerstabilitet), men ikke for å tåle særlig med sjø i fart (med mindre man abonnerer på prolaps). Kan dessverre ikke huske å ha sett noe navn på de jeg har sett, men det kan i alle fall virke som det finnes flere av samme sak. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 En viss likhet med Kvaløy: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=104378499 Annonse er helt ny båt som blant annet har litt smalere "sideskrog". Også har den oppdriftelementer. Ellers så synes jeg trådstarters båt bortsett fra baugen minnet veldig om en båt jeg har sett i fjæra i Finnmark som lettbåt for å komme ut til sjark i bøye. Husker ikke om det var en eller flere. Men den var litt kortere og hadde en baug som ikke er spiss, bare skrudd som en slede. Er nok litt mer motstand å ro en slik med rett baug, men den brukes jo kun kort strekning og rett baug gir jo bedre stabilitet når man skal ombord i baugen etter å ha dyttet båten langt nok ut. Jeg lærte meg å ro i en båt som sannsynligvis er Kvaløy, og hvor det heller ikke var noe tekst, men det var en annen modell som minner om denne, men hadde setene på normalt vis, og flyteelement kun bak: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=165511783 Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 28.Juli.2023 Del på Facebook Svart 28.Juli.2023 Mørebas laget en (slepe) jolle som så ut som denne på 70 tallet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.