Jump to content

Smartcraft drivstoff måler defekt


nicolai83

Recommended Posts

Hei alle. 
 

ser flere har lagt inn noen ord om dette tidligere, men får ikke helt den infoen jeg ønsker. 
 

Jeg har en Askeladden 605 Explorer 2007 mod med 150 hk Optimax 

og smartcraft instrumenter. Alle instrumenter virker bortsett fra drivstoff måleren som sitter for seg selv som er analogt instrument. Instrumentet lyser, men den slår ikke ut når man setter på tenningen. 
 

på knopsmåleren er det analogt meter men digitalt display. På det digitale displayet varsler den at tanken er tom, akkurat som nålen på bensins hoverende viser. Men det er 80L med drivstoff i tanken.

« det var nylig helt tømt og fylt igjen. « dette oppsto før jeg tømte tanken. 
 

jeg har sjekket om det var irr i kablene fra måleren, jeg byttet kontakt stykket for det var litt irr. Spenningen er på rundt 5V men Ohm er på 34 Ohm. Så da må giveren i tanken gi utslag. 
 

jeg lette etter kabelen fra tenker og frem til instrumentene men fant den ikke. Jeg kontrollerte kontakten til smartcraft tilkoblinene, men fant ikke noe kabel feil. Jeg har ikke målt spenningen til tank giveren men noe stemmer ikke siden bensin giveren og det digitale displayet indikerer tom tank.  Har også prøvd og rekalibrere dem. 
 

baklager vis jeg har skrevet mye nå, men ville prøve å få med så mye jeg kunne på spørsmålet. 
 

håper noen har noen gode tips. 
 

 

IMG_0006.jpeg

IMG_0007.jpeg

IMG_0003.jpeg

IMG_0008.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...