Storkveito Startet 29.Juli.2023 Del på Facebook Startet 29.Juli.2023 Hei! 🙂 Jeg vurderer ny (brukt) sportsfiske båt og står litt mellom Beneteau Barracuda 7 og Jeanneau Merry Fisher Marlin 755/795. Lurer på om noen har erfaringer og inntrykk av begge disse båtene? Tenker 2 dørs versjon for å få mer sittebenker i fartsretning, 200HK. Sjøegenskaper er viktig moment da det ofte er litt sjø, samt fisker en del offshore. Misstenker kanskje at Barracuda 7 er litt roligere i sjøen siden den er smalere og tyngre? Sitér dette innlegget Link to post
Storkveito Svart 3.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2023 Ingen altså? Sitér dette innlegget Link to post
pjp Svart 4.August.2023 Del på Facebook Svart 4.August.2023 Har en 755 Marlin, kom fra Beneteau Antares 680. Markant mye bedre sjøegenskaper på 755 enn 680, kommer gjerne av vekt og utforming av V bunn. Fisker ofte langt til havs og er storfornøyd med båten. Har 2 dørs med sofaoppsett bak, du får da "biloppsett" og familien er også fornøyd på tur i dårlig vær. Kjenner ikke Barracuda, men har inntrykk av at skrog er uformet noe likt. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 4.August.2023 Del på Facebook Svart 4.August.2023 Storkveito skrev On 29.7.2023 at 20.18: Misstenker kanskje at Barracuda 7 er litt roligere i sjøen siden den er smalere og tyngre? Den er smalere, men ikke tyngre. Var inne å sjekket nå, og 795 Marlin er 250kg tyngre. Husk dette er tall uten motor og noe i båten. Jeg ser for meg at Marlin ligger bedre under fiske, mens Barracuda muligens går bedre i motsjø da den er smalere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.