IVerE Startet 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2023 Porertilt/motorheis på vår 2006 Yamaha 225 har fungert prikkfritt helt frem til nå. Sist vi var ute ville motoren først ikke ned selv om tiltmotoren gikk. Vi la litt press på den og den "tok tak" og gikk ned. Resten av dagen fungerte trim fint, men når vi kom hjem og skulle løfte motoren skjedde det samme på nytt. Heldigvis var motoren nede så vi fikk kjørt båten inn til et verksted. De løftet båten og dermed fungerte heisen helt fint begge veier med en gang. De renset motoren og heisen for groing og vi hadde ikke flere problemer den dagen og vi heiste motoren når vi kom hjem. Nå har båten ligget noen dager, og i dag var jeg nede for å gjøre litt småsaker og da er problemet tilbake. Nå spinner motorheismotoren, men motoren går verken opp eller ned. Jeg ser at folk her har hatt problemer med heisen, men da er det gjerne snakk om at motoren siger eller at den ikke klarer å løfte helt opp eller ned. Dette er annerledes. Er det noen som har vært borti dette og vet hva det kan være? På forhånd takk for all hjelp! Link to post
ballistic Svart 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2023 Ville ha startet med å sjekke om det er nok olje på systemet, evt få luftet ut. Kan også være intern lekkasje i sylinder.Om du hører at pumpa går når du trykker opp/ned vil jeg anta at releer er ok Link to post
IVerE Svart 1.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2023 Ja, jeg har lest meg litt mer opp på dette og er enig i at det høres sannsynlig. Jeg klarte å få liften til å fungere ved å legge press på motoren. Det er bare i max hevet eller senket posisjon at den sliter. Ellers går den fint. Takk for hjelpen! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn