Jump to content

Yamaha 225 2006 powertilt/trim tar ikke tak - sluttet plutselig å virke. TIltpumpemotor går.


IVerE

Recommended Posts

Porertilt/motorheis på vår 2006  Yamaha 225 har fungert prikkfritt helt frem til nå. Sist vi var ute ville motoren først ikke ned selv om tiltmotoren gikk. Vi la litt press på den og den "tok tak" og gikk ned. Resten av dagen fungerte trim fint, men når vi kom hjem og skulle løfte motoren skjedde det samme på nytt. Heldigvis var motoren nede så vi fikk kjørt båten inn til et verksted. De løftet båten og dermed fungerte heisen helt fint begge veier med en gang. De renset motoren og heisen for groing og vi hadde ikke flere problemer den dagen og vi heiste motoren når vi kom hjem. Nå har båten ligget noen dager, og i dag var jeg nede for å gjøre litt småsaker og da er problemet tilbake. Nå spinner motorheismotoren, men motoren går verken opp eller ned. Jeg ser at folk her har hatt problemer med heisen, men da er det gjerne snakk om at motoren siger eller at den ikke klarer å løfte helt opp eller ned. Dette er annerledes. Er det noen som har vært borti dette og vet hva det kan være? På forhånd takk for all hjelp!

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har lest meg litt mer opp på dette og er enig i at det høres sannsynlig. Jeg klarte å få liften til å fungere ved å legge press på motoren. Det er bare i max hevet eller senket posisjon at den sliter. Ellers går den fint.

Takk for hjelpen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...