bikerjenz Startet 30.Juli.2023 Del på Facebook Startet 30.Juli.2023 Hei. Noen som kan se om det mangler noe her? Dette er ned på turbo under inngangen fra luftfilteret. Jeg stusser siden hele motor er lakkert etter total overhaling. Jeg mangler 600 omdr på motor og får ikke båten i plan. Sitér dette innlegget Link to post
mk414 Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 Ryker det på tomgang eller pådrag? det kan være flere ting som gjør at du mangler turtall. Tette dyser, tette diesel filter, groe under båten eller propell. Eller at Turboen har tatt kvelden. Sjekk eksos delen på turboen, klaringen mellom turbinbladene og turbo huset skal være så lite som mulig uten at det tar i. Er klaringen innenfor, så kan lagrene i turboen være dårlig og holde turbinene igjen, noe som gjør at turboen ikke klarer å spinne lett nok til å lage nok turbotrykk på høyt turtall. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 Dette ser ikke rett ut nei. Har du et oversiktsbilde? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 Er det en lakkert slange til høyre!? ser ut som det har sittet en klemme der! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ankriel Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 Mulig det skal være et mellomstykke mef o-ringa på. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 Ser jo ut som det kan lekke ut luft ifra turbo der ja. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 I følge tegninga så skal det kun være o-ringer i hver ende skjøterøret Sitér dette innlegget Link to post
bikerjenz Svart 1.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2023 mk414 skrev for 14 timer siden: Ryker det på tomgang eller pådrag? det kan være flere ting som gjør at du mangler turtall. Tette dyser, tette diesel filter, groe under båten eller propell. Eller at Turboen har tatt kvelden. Sjekk eksos delen på turboen, klaringen mellom turbinbladene og turbo huset skal være så lite som mulig uten at det tar i. Er klaringen innenfor, så kan lagrene i turboen være dårlig og holde turbinene igjen, noe som gjør at turboen ikke klarer å spinne lett nok til å lage nok turbotrykk på høyt turtall. Det ryker hvitt, men jeg mister ikke kjølevann. Filtre og groe er eliminert. Sjekker turbo først og deretter dysesjekk. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
bikerjenz Svart 1.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2023 Kweelhouse skrev for 12 timer siden: Takk. Jeg skaffer o-ringene og nødvendige pakninger. Sitér dette innlegget Link to post
mk414 Svart 1.August.2023 Del på Facebook Svart 1.August.2023 bikerjenz skrev 18 minutter siden: Det ryker hvitt, men jeg mister ikke kjølevann. Filtre og groe er eliminert. Sjekker turbo først og deretter dysesjekk. Takk for svar. At det ryker hvitt trenger ikke bety noe annet enn temperatur forskjell mellom eksos og omgivelsene utenfor. Er mer svart røyk, det indikerer uforbrent diesel. jeg har samme problemer med mine motorer , manglet alt fra 300-600rpm til Max. Sjekket alt, jeg renset tankene i vinter, sjekket filtre, ja, renser og byttet dyse spisser. Ja egentlig hele diesel systemet. sjekket turboer og klaringen mellom turbinene og turbo huset er tilsynelatende innenfor. Blir det for stort mellomrom her så vil ikke turboen klare å bygge nok trykk på høyere turtall. Turboene bygger trykk ut i fra hvor mye eksos som presses ut. Derav for lite turbotrykk. Turboene skal ha 0.95 bar på 3000 rpm For min del hentet jeg to nye Turboer med rustfri hylse i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.