Askeladdp80w Startet 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2023 Har en Askeladden p80 med 2018 Suzuki 250hk. Motoren leverer ikke mer enn knapt 14 volt ved gange. Noen som har vært borti dette? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 30.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2023 14 volt er jo korrekt?😊 Sitér dette innlegget Link to post
Askeladdp80w Svart 30.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2023 På tidligere båter har jeg aldri hatt under 14,4v under gange. Det er i utgangspunktet ikke noe problem, kun jeg som er nysgjerrig Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 31.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2023 Spenningen vil variere avhengig av turtall, hvor mye strøm som trekkes og hvor mye batteriet er ladet. Hvis du aldri når 14,4V kan det tyde på at batteriet begynner å bli dårlig. Jeg har en 2021 DF140BG, den når 14,4V. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2023 abbor skrev for 2 timer siden: Hvis du aldri når 14,4V kan det tyde på at batteriet begynner å bli dårlig. Eller at batteriet er så nedtappet at han ikke får opp ladenivået nok til å se 14,4V. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
TåT Svart 3.August.2023 Link til dette innlegget Svart 3.August.2023 I lys av denne tråden, fulgte jeg litt ekstra nøye med på ladespenningen i båten min. Den har en Suzuki DF90 2008 med et Biltema ca 85 amp marinbatteri. Ladingen krøp enkelte ganger over 15 volt. Ut ifra andre tråder registrerer jeg at noen mener dette er for høyt, mens andre mener det går bra. Det batteriet er uansett ikke veldig verneverdig. Sitér dette innlegget Link to post
Askeladdp80w Svart 24.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2023 Takk for tilbakemeldinger. Jeg mistenker at batteriet er dårlig, har derfor bestemt meg for å bytte dette med litium i løpet av vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 24.September.2023 Link til dette innlegget Svart 24.September.2023 Har du bare ett batteri kombinert for forbruk og start ? I så fall anbefaler jeg å lese litt i litumbatteri-trådene før du går for litium. Det går på at BMS kan koble ut batteriet, slik at dynamo kan gå ubelastet. Og i andre tilfeller kan bli litt hardt belastet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.