Honda2023 Startet 31.Juli.2023 Del på Facebook Startet 31.Juli.2023 Jeg har en 2010 modell Honda BF15D som har dårlig/ manglende kjølestråle. Motoren har begynt å fuske ved gasspådrag og stopper ofte på tomgang. Jeg har sjekket impeller og kjøleslanger. Har også byttet impeller, selv om den gamle var fin. Just in case. Nå lurer jeg på det kan være, og om det kan være noe enkelt jeg kan sjekke oh evt fikse selv før jeg drasser den til service. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 31.Juli.2023 Del på Facebook Svart 31.Juli.2023 At kjølestrålen ikke funker, er helt typisk på Honda BF. Jeg har 4 Honda BF40-motorer, og kjølestrålen er mer i ustand enn i orden. Den tetter seg kjapt med små partikler fra kjølesystemet. Jeg bruker å stappe en slik kantklipper-snor opp gjennom kjølestrålehullet og stake litt. Da ordner det seg ofte. Ellers kan du bruke en kompressor med spiss dyse og blåse luft gjennom hele kjølesystemet fra kjølestrålehullet. Det røsker bra opp i hele systemet. Skiftet også impeller på alle mine motorer i fjor, og de kjøler helt fint selv om kjølestrålen mangler titt og ofte. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
andk Svart 31.Juli.2023 Del på Facebook Svart 31.Juli.2023 Jeg kjørte innvendig rens på en motor, og da ble den mye bedre på kjølestrålen etterpå:) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 31.Juli.2023 Del på Facebook Svart 31.Juli.2023 På det lokale motorverkstedet anbefalte de å kjøre motoren en stund i en tønne med oppvaskmaskinmiddel etter sesongen. Skal prøve det i høst. Skiftet termostatene i fjor, og så da at det var en god del oppbygging av salt i kjølesystemet. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.