Jump to content

SeaStorm 17 - diskusjonstråd


andk

Recommended Posts

Hei

 

sitter og vurderer om jeg skal kjøpe en SeaStorm 17. Synes designet er meget pent, men så var det litt mangel på informasjon da. Har vært i kontakt med selger, men det var litt spartansk info å få fra den kanten. 
 

1: er den selvlensende? 
 

2: hvor mange knop når den med en 80 hk sånn ca? 
 

3: noen som har testet den og har noen erfaringer med sjø egenskapene?

 

4: tanker om hvordan håndkontroll bør monteres? 

Link to post
Share on other sites

aldri hørt om seastorm før, men fant nettsida:  https://seastorm.no/product/seastorm-17-hdpe-advantage/

 

interessant at de skryter av å solgt masse båter i europa, men ikke et eneste bilde av en båt på vannet .. :giggle:

 

Ocke Mannerfeldt er jo ingen hvemsomhelst når det gjelder skrogdesign, ref feks Batboat B23 og 28 som brukes endel i racing. Men disse skrogene her ser ut til å ha fokus litt mer på andre ting..

 

Tror jeg muligens heller ville tatt en titt på den nye Pioner 16, syns ikke den ser så dum ut

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

synes det så ut som veldig lite V bunn akter! Liten og bred båt med mye bæring akter er ikke helt ideelt!  280kg var jo veldig lett!  Men jeg kan jo ta helt feil! :giggle:  Kan jo være den er en kjempegod båt

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig i disse momentene, spesielt det med V bunn, men den så veldig bra ut:) 

 

har hatt pioner 17 supersport før, og den ble solgt for den begynte å bli aldrende.

 

Denne så hakket bedre ut. Tror det er samme produsent av Sea Bird kajakker som produserer denne👍

Link to post
Share on other sites

Jeg tror rett og slett at dette er så nytt her til lands at det ikke fins stort mer oplysninger enn det som er på nettsida

Jeg ville bedt om å få sett en demo/utstilingsbåt først,  og ting som selvlensing og oppnådd fart med 80hk er ting som  seriøs produsent / forhandler skal kunne svare på

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

De To skrogene er ikke like!  ser ut som den 647 har 20-22grader V. den andre har kansje 12-15. 380kg i tillegg tror jeg ikke den blir noe utpreget solgangsbris cruisr nei, men kan jo ta feil så klart!  mangler bilder og demo/video

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...