Jump to content

Trykknapper kvalitet og pris.


Lucky Strike

Recommended Posts

Spør det allvitende forum om småting igjen :). Jeg ser etter rustfrie (ikke forkrommet messing) trykknapper, 15mm. Ganske dyre produkter, og siden jeg har lyst til å bytte ut en del og også ha reserver, er det greit å finne en god pris. Har jo en mistanke om at slikt finnes i bra kvalitet til bruk også til ikke-maritime områder, og dermed ikke har maritim pris.

 

Jeg fant så disse.

https://nor.grandado.com/products/100-stk-rustfritt-stal-trykknapper-trykknappknapp-marine-bat-lerret-biltilbehor

 

 

 

Prisen er 1/10 av de litt dyrere tilbyderne. Men så er jo alltid spørsmålet om det er for godt til å være sant. Er det rustfritt tro? Ikke AISI 316 selvfølgelig, men dog?

 

 

 

 

Grandadotrykknapper.JPG.443856ae3349517f27955381b53d53f6.JPG

 

 

Jeg så for eksempel at det er noen messing-deler her. De vil jo kunne korrodere. Men så er det vel igjen slik at rent rustfritt stål kan være temmelig hardt å klinke sammen. Kanskje derfor det er messinginnsats i toppknappen? Finishen vil vel kunne bli ganske bulkete på topp dersom det bankes til for hardt. Likeledes ser det ut til at det er en kuttet messingring i underste delen av toppknappen. Fordi den skal fjære? Noen som tilfeldigvis har kjøpt produktet? Eller er trykknapp-ekspert? :).

 

Man blir vel ikke imponert over den spesifikasjonen som følger, det er surr på nettsiden.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Ble også overrasket over den litt spesielle specen. for trykknapper. De selger nok eluystyr og har en mal for specen. som har blitt med her

 

Ellers er det blant annet nøyaktigheten som er viktig for sånne. Irriterende med trykknapper som er for harde å lukke eller som løsner. Men til den prisen hadde jeg vurdert å prøve.

 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en svær, 40 cm, tang, trykk knapper og maljer i rustfritt hos en sy/hobby/garn/stoff butikk på Østlandet, husker ikke hva de heter i farten.

Kvaliteten var mye bedre enn BT og mye billigere enn butikker som heter noe med båt.

Stått på kraftig presenning i 3 år nå uten noe irr eller rust.

Ellers har jeg god erfaring med Prym.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...