3 fot til Startet 2.August.2023 Link til dette innlegget Startet 2.August.2023 Noen som har kvalifiserte oppfatninger av om 2 x VP D3 går greit i Windy Ghibli/845? Har sett påstander om at D4 gir bedre balanse enn D6, og når D3 er kortere vil vel tyngdepunktet for motorene alene ligge lenger bak? Link to post
Lingefan Svart 31.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2024 Har selv D6370 i Ghibli og oppfatter ikke den som for baktung. I sjøegenskaper vil nok denne båten bare ha godt av litt vekt bak, så snarere tvert i mot vil jeg si den er (hårfint) bedre balansert enn tilsvarende båt med V8 430(meget fin lyd!), som jeg har kjørt. Den ble ved sammenligning litt mer «nesetung» uten at forskjellen er så veldig stor da, og Ghibli går pent i vannet uansett. Selv med den tunge D6370 er det ganske liten planingsterskel. Så jeg tipper 2x D3 220 vil passe bra, uten at jeg har prøvekjørt en. Jeg foretrekker i alle fall litt vekt bak og den ser jo også bedre ut ved stilleligge. Lingefan Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn