Jump to content

Hva er forskjellen på Volvo 41 og 41A?


Sylvester

Recommended Posts

Antar du spør om hva som er forskjell på A- B og P modellen? Det begynte med A på midten av 80 tallet, B modellen kom i 1990 og P kom vel på slutten av 90 tallet?. Jeg kan ikke mye om dette, men vet at B-modellen (som jeg hadde, 90 modell) hadde høyere kompresjon og derfor mye mindre røyk utslipp ved kald motor. P modellen tok vel i bruk den raskere turboen som ladet bedre i mellom registeret. Jeg satte på en slik på min ifbm overhaling og forskjellen var meget stor på min Fjord 815...

 

Søk her og på Batmagasinet.no så finner du MYE om disse motorene, det er vel noe av det mest brukte av en type og størrelse... Skal etter sigende vært svært slitesterke greier. Jeg var uheldig og kjøpte en utslitt versjon uten å vite det, det ble ikke billig for dem som solgte den. Totaloverhalingen kom på ca 120.000 inkl ny turbo som strengt tatt ikke var nødvendig...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...