Segelbo Startet 20.Desember.2005 Del på Facebook Startet 20.Desember.2005 Hej! Jag är ny här på forumet och vill bara säga hej. Är aktiv på några olika båtforum i Sverige och fick tips om att detta är ett seriöst och bra forum. Jag är nybliven ägare till en gammal träbåt, som ses på min avatar - en Vindö 30. Tills jag har något vettigt att tillföra, kommer jag att hålla tyst, läsa och lära... Vi hörs! Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hei Segelbo - og velkommen til "Verdens beste" forum for båtinteresserte! Du har jo en kjempebåt! Og hvis du har, så oppfordrer jeg deg til å legge ut noen bilder av din Vindø 30 her. Jeg har sikkert flere med meg som er interessert og som har lyst til å se mere av din båt! her er det mange trebåt- / og seilbåt-interesserte medlemmer. Alltid spennede å se på noe nytt! Hilsen, Walter_S Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Segelbo Svart 20.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 (redigert) Tack för det! Har lagt upp några bilder på vår ögonsten, tagna av förre ägare (Tack till Lars Rengsjö). Har ytterligare några, de kommer senare. Måste skala ned dem, men har inte program för detta tillgängligt här på min arbets-dator. Hon är den första Vindö 30 som byggdes. Sjösattes 1963 och har bara haft 3 ägare före oss. Lars som sålde båten till oss i höstas har lagt ned ett fantastiskt arbete på henne och nu är det "bara" att fortsätta omvårdnaden av denna skatt... Redigert 20.Desember.2005 av Segelbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hei Segelbo og velkommen til forumet. Vakker båt du har Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hei Segelbo. Velkommen skal du være. Båten din er utrolig pen. Virkelig et smykke. Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 (redigert) Imponerende! Jeg prøver stadig å overbevise meg selv om at plastbåter er penest, men det er nok bare fordi jeg ikke har pågangsmot til å holde en trebåt... Redigert 20.Desember.2005 av klikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Velkommen til forumet Segelbo. Det er litt av en båt du har. Har du noen bilder som viser båten innvendig også? Denne båten kunne jeg tenke meg å se flere bilder av . Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Välkommen til 'broderen' från Sverige! Nydelig båt du har Sitér dette innlegget Link to post
Segelbo Svart 20.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 (redigert) Har någon bild från inredningen också, här är en från förpiken som är inredd med en liten navigationsplats om babord, skall se om jag kan fixa fler bilder. Det är alla gamla bilder från förre ägaren. Vi har inte hunnit ta några egna ännu, när vi köpte henne var hon redan upplagd för vintern och alla dynor urtagna osv. Återkommer efter sjösättningen mer litet finare bilder... Tack för alla glada och positiva omdömen om vår båt. Redigert 20.Desember.2005 av Segelbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Det der kaller jeg et smykke, Segelbo! Det finnes knapt noe vakrere enn en trebåt i skikkelig stand Velkommen til forumet! Sitér dette innlegget Link to post
`Laffen Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 En slik vil jeg gjerne ha under treet i år!!! (og i fjor og neste år...) Tror hjertet hoppet over ett par slag ved synet av den der... Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hei, og velkommen til forumet! Som andre sier; en slik nydelig båt skulle jeg også gjerne hatt! M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Velkommen ombord. Til båten: Vakkert, vakkert. Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hei. Velkommen. Få tall i norge som du har! Meget vakker båten. Mvh At-le Sitér dette innlegget Link to post
VindiHaaret Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hei og velkommen! Nydelig båt du har ja, tror jeg må vise bildene til svigerfar til helgen. Han har også seilbåt, men ikke så fin som din ... Sitér dette innlegget VindiHaaret Link to post
Sjøtummel Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Lars som sålde båten till oss i höstas har lagt ned ett fantastiskt arbete på henne och nu är det "bara" att fortsätta omvårdnaden av denna skatt..."Fantastisk arbeid" og "skatt" er en treffende beskrivelse. Sitér dette innlegget Link to post
Segelbo Svart 20.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Tack igen allihop - vad goa ni är! Sällan har jag känt mig så välkommen!! Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 (redigert) ........Har ytterligare några, de kommer senare. Måste skala ned dem, men har inte program för detta tillgängligt här på min arbets-dator.......... Hei igjen, Segelbo! Først må jeg gratulere deg med et særdeles flott eksemplar av Vindø 30 - det er rene mentalhygiene å se slike bilder! En god representant for Orust-bygge! Helt topp. Når det gjelder å skalere ned JPG'er til under 50k så har vi en egen tråd her på baatplassen.no som omtaler dette: Opplasting av bilder Alternativer I tillegg har vår godeste Lars H laget en bruksanvisning for Irfanview (Irfanview er share-ware og kan lastens ned gratis fra denne linken!) som er meget enkelt å følge: Lars H sin bruksanvisning Lykke til! Redigert 20.Desember.2005 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Segelbo Svart 20.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 (redigert) Når det gjelder å skalere ned JPG'er til under 50k så har vi en egen tråd her på baatplassen.no som omtaler dette: Opplasting av bilder Alternativer I tillegg har vår godeste Lars H laget en bruksanvisning for Irfanview (Irfanview er share-ware og kan lastens ned gratis fra denne linken!) som er meget enkelt å følge: Lars H sin bruksanvisning Lykke til! Tack för tipset, jag såg det tidigare och laddade ned programmet, men fick inte till det riktigt, dålig på windows-program som jag är. Sitter med Windows XP här på jobbet, men arbetar annars mest med MacOS, så jag återkommer när jag konverterat litet bilder hemma på min kära mac. Har dessutom fler bilder där... Redigert 20.Desember.2005 av Segelbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hej Båten din ha två "kusiner" i min hjemmehavn Sitér dette innlegget Link to post
Haber Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hei Segelbo, fantastisk nydelig båt, har sett deg på vindoforum, gratulerer Velkommen til det mest nyttige forumet i tillegg til www.träbatsakuten.nu og www.vindo.de Sitér dette innlegget 'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier "Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK Link to post
Verrie Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Velkommen Segelbo. Aldeles nydlig båt du har ! Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Det er alltid behagelig å skue slike vakre skjønnheter. Flott båt. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Boywonder Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Velkommen! Flott båt! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Velkommen til deg og din flotte båt. Så skinnende blank Aldeles nydelig Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.