Jump to content

Ny på forumet


Segelbo

Recommended Posts

Hej!

Jag är ny här på forumet och vill bara säga hej. Är aktiv på några olika båtforum i Sverige och fick tips om att detta är ett seriöst och bra forum.

Jag är nybliven ägare till en gammal träbåt, som ses på min avatar - en Vindö 30.

Tills jag har något vettigt att tillföra, kommer jag att hålla tyst, läsa och lära...

Vi hörs!

Link to post
Share on other sites

Hei Segelbo - og velkommen til "Verdens beste" forum for båtinteresserte!

 

Du har jo en kjempebåt! Og hvis du har, så oppfordrer jeg deg til å legge ut noen bilder av din Vindø 30 her.

 

Jeg har sikkert flere med meg som er interessert og som har lyst til å se mere av din båt! her er det mange trebåt- / og seilbåt-interesserte medlemmer. Alltid spennede å se på noe nytt!

 

Hilsen,

Walter_S

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Tack för det!

Har lagt upp några bilder på vår ögonsten, tagna av förre ägare (Tack till Lars Rengsjö). Har ytterligare några, de kommer senare. Måste skala ned dem, men har inte program för detta tillgängligt här på min arbets-dator.

Hon är den första Vindö 30 som byggdes. Sjösattes 1963 och har bara haft 3 ägare före oss. Lars som sålde båten till oss i höstas har lagt ned ett fantastiskt arbete på henne och nu är det "bara" att fortsätta omvårdnaden av denna skatt...

Bilde

Bilde

Redigert av Segelbo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har någon bild från inredningen också, här är en från förpiken som är inredd med en liten navigationsplats om babord, skall se om jag kan fixa fler bilder. Det är alla gamla bilder från förre ägaren. Vi har inte hunnit ta några egna ännu, när vi köpte henne var hon redan upplagd för vintern och alla dynor urtagna osv.

Återkommer efter sjösättningen mer litet finare bilder...

Tack för alla glada och positiva omdömen om vår båt.

Bilde

Redigert av Segelbo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

........Har ytterligare några, de kommer senare. Måste skala ned dem, men har inte program för detta tillgängligt här på min arbets-dator..........

Bilde

Hei igjen, Segelbo!

 

Først må jeg gratulere deg med et særdeles flott eksemplar av Vindø 30 - det er rene mentalhygiene å se slike bilder! En god representant for Orust-bygge! Helt topp.

 

Når det gjelder å skalere ned JPG'er til under 50k så har vi en egen tråd her på baatplassen.no som omtaler dette: Opplasting av bilder Alternativer

I tillegg har vår godeste Lars H laget en bruksanvisning for Irfanview (Irfanview er share-ware og kan lastens ned gratis fra denne linken!) som er meget enkelt å følge: Lars H sin bruksanvisning

 

Lykke til!

:seeya:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder å skalere ned JPG'er til under 50k så har vi en egen tråd her på baatplassen.no som omtaler dette: Opplasting av bilder Alternativer

I tillegg har vår godeste Lars H laget en bruksanvisning for Irfanview (Irfanview er share-ware og kan lastens ned gratis fra denne linken!) som er meget enkelt å følge: Lars H sin bruksanvisning

 

Lykke til!

:seeya:

Tack för tipset, jag såg det tidigare och laddade ned programmet, men fick inte till det riktigt, dålig på windows-program som jag är. Sitter med Windows XP här på jobbet, men arbetar annars mest med MacOS, så jag återkommer när jag konverterat litet bilder hemma på min kära mac. Har dessutom fler bilder där...

Redigert av Segelbo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Segelbo, fantastisk nydelig båt, har sett deg på vindoforum, gratulerer :flag:

Velkommen til det mest nyttige forumet i tillegg til www.träbatsakuten.nu og www.vindo.de

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...