Fantino Svart 14.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2023 Okkaby skrev 1 time siden: Høres tungvint ut hehe Holder meg til en enklere metode jeg. En liten boks med alt innebygget å uten noen kabler men rett på mobil/nettbrett hehe Blir en app/local web page på tlf dette også, men hele poenget er jo at det er gøy å drive med sånn nørding 😇🤓 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Fantino skrev 13 minutter siden: Blir en app/local web page på tlf dette også, men hele poenget er jo at det er gøy å drive med sånn nørding 😇🤓 Da er du invitert til å nørde litt i Hulda. Om du skulle gå tom for nørding på lokalplanet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Fantino skrev 24 minutter siden: Blir en app/local web page på tlf dette også, men hele poenget er jo at det er gøy å drive med sånn nørding 😇🤓 Ikke nok timer i døgnet om en skulle holde på med sådan også. Må jo ha tid å bruke båten. Så titter på denne jeg😉 PS:Motor var ikke på. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Fantino Svart 14.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2023 Hulda skrev for 5 timer siden: Da er du invitert til å nørde litt i Hulda. Om du skulle gå tom for nørding på lokalplanet :-) Ingen fare, fantasien ligger alltid mange hakk foran gjennomføringsevnen. Blir alltid en vegreperiode før lodding for jeg blir så grinete om jeg gjør feil der.. 😁 Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 NilsPils skrev for 11 timer siden: Legger ved denne linken som forklarer en del om Racor-filter. https://www.racornews.com/single-post/2016-1-25-mythbusters-fuel-filters I teksten i linken finner en dette som jeg ikke har tenkt på før: "All diesel fuel contains asphaltenes– molecular compounds found in crude oil. Asphaltenes can join together forming particles and sludge, and the process is compounded in ULSD fuel and in fuel that reaches higher temperatures (such as the fuel returned to your tank by your engine)." Dette betyr at en kan få slam i tanken som kommer fra dieselen, delv om den i utgangspunktet er ren når en tanker. Returdieselen blir jo oppvarmet under veis og kan altså da skille ut asfaltlignende slam. Gørr på tanken BEHØVER altså ikke skyldes uren tanking eller dieseldyr . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Okkaby Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 NilsPils skrev 36 minutter siden: I teksten i linken finner en dette som jeg ikke har tenkt på før: "All diesel fuel contains asphaltenes– molecular compounds found in crude oil. Asphaltenes can join together forming particles and sludge, and the process is compounded in ULSD fuel and in fuel that reaches higher temperatures (such as the fuel returned to your tank by your engine)." Dette betyr at en kan få slam i tanken som kommer fra dieselen, delv om den i utgangspunktet er ren når en tanker. Returdieselen blir jo oppvarmet under veis og kan altså da skille ut asfaltlignende slam. Gørr på tanken BEHØVER altså ikke skyldes uren tanking eller dieseldyr . . . Tenker det bla derfor er kjøler på retur diesel på mange nye motorer. Min har jo fabriks montert kjøler til retur diesel på sjøvanns intaket. Dette er jo noen som er enkelt å ettermontere om en vil. En sådan kjøler koster ikke så veldig mye. Mener det var hos ASAP i UK jeg så de til greie pris. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Og Huldas returdiesel går til dag/utfellingstank, og den tanken er gullende ren. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Hulda skrev 3 minutter siden: Og Huldas returdiesel går til dag/utfellingstank, og den tanken er gullende ren. Bra. Kanskje man ikke skal bekymre seg unødvendig . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Del på Facebook Svart 14.August.2023 Tror ikke det. Artikkelen er skrevet med tanke på USA. Jeg vet i det heletatt ikke om vi har like dårlig diiesel i Europa. Det burde i såfall knele noen biler etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.August.2023 Del på Facebook Svart 15.August.2023 NilsPils skrev for 15 timer siden: Returdieselen blir jo oppvarmet under veis og kan altså da skille ut asfaltlignende slam. Den typen slam har jeg lagt merke til flere ganger. Da jeg skiftet motor for 16-17 år siden så hadde jeg tanken ute for rengjøring, og fikk vel ut en halv kopp ca av slikt svart asfaltaktig slam. Men dette har nok akkumulert seg opp i løpet av en tredveårsperiode, så at det plutselig skal bli et stort problem har jeg mine tvil om.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.