Jump to content

Går fuelpumpe med konstant rate på en moderne common rail diesel?


Fantino

Recommended Posts

Fantino skrev 24 minutter siden:

Blir en app/local web page på tlf dette også, men hele poenget er jo at det er gøy å drive med sånn nørding 😇🤓

Ikke nok timer i døgnet om en skulle holde på med sådan også. Må jo ha tid å bruke båten. Så titter på denne jeg😉

PS:Motor var ikke på.

Screenshot_2023-08-14-16-01-34-44_b496d42614eae18179bb454e85fceb70.jpg

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
NilsPils skrev for 11 timer siden:

Legger ved denne linken som forklarer en del om Racor-filter.

 

https://www.racornews.com/single-post/2016-1-25-mythbusters-fuel-filters

 

I teksten i linken finner en dette som jeg ikke har tenkt på før:

 

"All diesel fuel contains asphaltenes– molecular compounds found in crude oil. Asphaltenes can join together forming particles and sludge, and the process is compounded in ULSD fuel and in fuel that reaches higher temperatures (such as the fuel returned to your tank by your engine)."

 

Dette betyr at en kan få slam i tanken som kommer fra dieselen, delv om den i utgangspunktet er ren når en tanker. Returdieselen blir jo oppvarmet under veis og kan altså da skille ut asfaltlignende slam. Gørr på tanken BEHØVER altså ikke skyldes uren tanking eller dieseldyr . . .

 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
NilsPils skrev 36 minutter siden:

I teksten i linken finner en dette som jeg ikke har tenkt på før:

 

"All diesel fuel contains asphaltenes– molecular compounds found in crude oil. Asphaltenes can join together forming particles and sludge, and the process is compounded in ULSD fuel and in fuel that reaches higher temperatures (such as the fuel returned to your tank by your engine)."

 

Dette betyr at en kan få slam i tanken som kommer fra dieselen, delv om den i utgangspunktet er ren når en tanker. Returdieselen blir jo oppvarmet under veis og kan altså da skille ut asfaltlignende slam. Gørr på tanken BEHØVER altså ikke skyldes uren tanking eller dieseldyr . . .

 

Tenker det bla derfor er kjøler på retur diesel på mange nye motorer.

Min har jo fabriks montert kjøler til retur diesel på sjøvanns intaket.

Dette er jo noen som er enkelt å ettermontere om en vil. En sådan kjøler koster ikke så veldig mye.

Mener det var hos ASAP i UK jeg så de til greie pris. 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
NilsPils skrev for 15 timer siden:

Returdieselen blir jo oppvarmet under veis og kan altså da skille ut asfaltlignende slam. 

 

Den typen slam har jeg lagt merke til flere ganger. Da jeg skiftet motor for 16-17 år siden så hadde jeg tanken ute for rengjøring, og fikk vel ut en halv kopp ca av slikt svart asfaltaktig slam. Men dette har nok akkumulert seg opp i løpet av en tredveårsperiode, så at det plutselig skal bli et stort problem har jeg mine tvil om....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...