Jump to content

Julegavedilemma


Herman

Recommended Posts

Jeg fikk følgende mail fra min kjære i dag:

 

Jeg lurer på følgende. Vil du ha:

 

A) en tur med Color Fantasy, avreise 26 12 klokka 1930 - hjemme i oslo om morgenen den 28 kl 0930?

 

ELLER

 

B) ekstraspesiell hemmelig superdupergave til den aktive seiler/padler?

 

Hva svarer man på sånt? Ja takk?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk følgende mail fra min kjære i dag:

 

Jeg lurer på følgende. Vil du ha:

 

A) en tur med Color Fantasy, avreise 26 12 klokka 1930 - hjemme i oslo om morgenen den 28 kl 0930?

 

ELLER

 

B) ekstraspesiell hemmelig superdupergave til den aktive seiler/padler?

 

Hva svarer man på sånt? Ja takk?

Jatakk, begge deler :)

 

Tror nok jeg personlig hadde gått for alternativ B.. Men en tur med Color Fantasy er vel heller ikke dumt..

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk følgende mail fra min kjære i dag:

 

Jeg lurer på følgende. Vil du ha:

 

A) en tur med Color Fantasy, avreise 26 12 klokka 1930 - hjemme i oslo om morgenen den 28 kl 0930?

 

ELLER

 

B) ekstraspesiell hemmelig superdupergave til den aktive seiler/padler?

 

Hva svarer man på sånt? Ja takk?

Jag fikk en Color Fantasy tur förra julen...så jag skulle gått för Superdupergaven :wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Basert på en rask opptelling, kombinert med med egen preferanse sa jeg at jeg har mest lyst på den superdupre, så får vi se hva det resulterer i. Det kan jo være et par varme sokker og... :lol: Rapport følger.

 

Colour Fantasy spares til en annen gang. Ikke så lenge til man fyller år, må vite.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hei,

Det er helt opplagt at B er det mest spennende for deg. Men som andre skriver her, hun vil at du skal velge A, og det er antakelig den beste investeringen på sikt. Med litt bearbeiding under turen og godord om hvilken god ide dette var, så kan det vel hende at du oppnår både B og kanskje C også i fremtiden.

Link to post
Share on other sites

På et slikt spørsmål fra din kjære må du være klar over en ting. Det er ikke du som velger svaret fritt. Det finnes en fasit. Og det må du velge. Her er du helt nødt til å vise at du har tillit til at hennes "ekstraspesiell hemmelig superdupergave" er nettopp det.

 

Fasitsvar er B! :wink:

 

Forresten, hun vil kanskje en tur med Color Fantasy selv? Nei, jeg tror allikevel fasiten viser B.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Glem både A og B.

 

Har selv kjøpt en "trim balong". Er ikke helt sikker på hva det er, men skal med rett bruk holde fruen i trim og hjelpe på rygg osv. Selv mener jeg hun ser BRA ut, men en manns menig blir ikke alltid prisatt,,, eller godtatt...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Hei,

Det er helt opplagt at B er det mest spennende for deg. Men som andre skriver her, hun vil at du skal velge A, og det er antakelig den beste investeringen på sikt. Med litt bearbeiding under turen og godord om hvilken god ide dette var, så kan det vel hende at du oppnår både B og kanskje C også i fremtiden.

Det tror jeg også :yesnod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Glem både A og B.

 

Har selv kjøpt en "trim balong". Er ikke helt sikker på hva det er, men skal med rett bruk holde fruen i trim og hjelpe på rygg osv. Selv mener jeg hun ser BRA ut, men en manns menig blir ikke alltid prisatt,,, eller godtatt...

 

Kjøp flyteplagg, -jakke eller noen andre sikkerhetsprodukter ombord. Det får henne til å føle seg tryggere.......enda tryggere...

Nå har dere nok blandet sammen trådene gutter. :wink: Gavetips TIL kona postes i tråden til Klikk her. Denne tråden handler gave FRA kona.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...