sjøge69 Startet 14.August.2023 Link til dette innlegget Startet 14.August.2023 Ohooi her er rekkestøtte uttalelse nr 1, fant noe skrall i boden, men å få ut rekkestøtta på denne måten er noe tidkrevende, noen andre metoder for å få ut rekkestøtta? Skal dra alt ut og ha på butyl for å tette lekkasjen. Her er måten jeg gjør det på, lagde en liten skrustikkehurra med muttet på undersiden Hamre fra undersiden er ca umulig Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Mitt svar er 'vinkelsliper' og bank den ned'. Stålbåt? Trebåt? Type båt? Sorry, telepatiantennen min knakk. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Hulda skrev 3 minutter siden: Stålbåt? Trebåt? Type båt? Hvis du tar en titt på bildet så ser du at det er en glassfiberbåt, og du ser antisklimønsteret i gelcoaten. Ellers enig i at spørsmålet er ganske så mangelfullt. Litt flere bilder som viser hva som skjer her hadde nok hjulpet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Komodo skrev 11 minutter siden: Hvis du tar en titt på bildet så ser du at det er en glassfiberbåt, og du ser antisklimønsteret i gelcoaten. Mmmmmmm, på telefonen min kan det like gjerne være stål eller alu med Kiwigrip. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Hulda skrev 20 minutter siden: Sorry, telepatiantennen min knakk. Haha glassfiberbalje, veit ikke helt hvordan jeg skulle brukt vinkelsliper. Skal beholde de gamle støttene å ha litt butyl nedi for å tette Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Beklager mine elendige skriveferdigheter ehe, har pyntet litt på inlegget.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Hvis du røper båttype/fabrikat, øker muligheten for vettuge svar betraktelig. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Hulda skrev 21 minutter siden: Hvis du røper båttype/fabrikat, øker muligheten for vettuge svar betraktelig Bavaria 46 av år 2000. Hadde litt ekstra butyl teip liggende, teipa et godt lag rundt de øverste gjengene og på kontaktflaten til støtta. Håper det holder, mulig teip/båndet er litt for stivt? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Slike bånd bør ha god kompresjon for å virke optimalt. Hvis du titter på nest siste innlegg av 'Sail Life' på YouTube, hadde han et analogt problem. Gikk fra butyltape til en eller annen Sikaflex. Beste her på forumet nå er muligens @Chilli Solbris. Reklame. Han har ikke betalt meg ei krone! Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Teipen ser ut til å skvise seg rundt kantene, antar dette er et kvalitetstegn, skal ha litt vann stående i hullet for å se om det er tett. Beslaget på støtta er for at ikke shaiten skal snurre rundt når jeg drar til med muttertrekker Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Hulda skrev Just now: Han har ikke betalt meg ei krone! Haha så han tar betalt i natura? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 sjøge69 skrev 3 minutter siden: Haha så han tar betalt i natura? Han skylder meg en whisky. Og Biltema omtrent en tankbil. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Kjøpte meg en tube butyl, er et flott produkt men føler det blir litt for magert lag om man drar til rekkestøtta skikkelig? Vill jo alltid få ett tynt lag med tube butyl mellom kontaktflatene, i følge tribologiens verden. Gir svar etter en natt med lekkasjetest og venter spent på evt refs av solbris Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Du må fylle opp hulrommet med 'et eller annet' så det ikke blir stående vann der. Litt frost, og teaken går ad dundas. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Hulda skrev 23 minutter siden: Du må fylle opp hulrommet med 'et eller annet' så det ikke blir stående vann der. Litt frost, og teaken går ad dundas Hadde noen små butylbusemenn (brukt butyl klumper) jeg fikk stappa nedi, pluss litt butylteip på toppen Nå blir det så fint atte åååh Hulda skrev 29 minutter siden: Og Biltema Hahah har hørt at biltema arvingen har en ak47 i kjelleren sin Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 sjøge69 skrev for 1 time siden: Bavaria 46 av år 2000. Hadde litt ekstra butyl teip liggende, teipa et godt lag rundt de øverste gjengene og på kontaktflaten til støtta. Håper det holder, mulig teip/båndet er litt for stivt? Butylteipen kan fungere men jeg hadde brukt patron. sjøge69 skrev for 1 time siden: Haha så han tar betalt i natura? Ææææææhhhhhh, nei!!Gode råd er gratis!! Hulda skrev 1 time siden: Han skylder meg en whisky. Og Biltema omtrent en tankbil. Whiskey skal bli! Noe spesielt du liker? sjøge69 skrev 1 time siden: Kjøpte meg en tube butyl, er et flott produkt men føler det blir litt for magert lag om man drar til rekkestøtta skikkelig? Vill jo alltid få ett tynt lag med tube butyl mellom kontaktflatene, i følge tribologiens verden. Gir svar etter en natt med lekkasjetest og venter spent på evt refs av solbris Om du drar til skikkelig er det ikke magert. Det fyller opp de porene som trengs for at det skal bli tett.Men ingen refs! For har du hatt nok bånd rundt og nok moment på tildraget blir det tett. Dønn tett. sjøge69 skrev 59 minutter siden: Hadde noen små butylbusemenn (brukt butyl klumper) jeg fikk stappa nedi, pluss litt butylteip på toppen Nå blir det så fint atte åååh Hahah har hørt at biltema arvingen har en ak47 i kjelleren sin Sørg for at butylen kommer litt på utsiden av kanten og skru beslaget til! Ta litt butyl i skruehullet til beslaget også..... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Hulda skrev for 2 timer siden: Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Herlig! Elsker entusiasmen Da beholder jeg teipjobben for vitenskapens skyld, bruker tube framover. Har det noe for seg å skru av alle teak bordene langs rekka for å teipe hele undersiden langs med bordene+tube rundt skruer og sette på teak panelet på igjen? Eller blir dette bare masse arbeid og baluba uten hensikt? Sett det drypper fra div skruer som holder teaken på plass, ca halvparten av rekkestøttene og der sikaflexen har kapitulert ved ved bordene (nesten over hele rekka) Pro skru av alt av bord: - Enkelt å komme til rekkestøttene, dra dem ut og pusse/rengjøre - tette alt av skruer og beslag i smell - kan ta 1 bord av gangen og fylle bord distansene med ny fresh sikaflex Con: Masse arbeid, tid og penger. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Føler jeg kom fram til svaret mitt selv her :(( Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 sjøge69 skrev 11 minutter siden: Herlig! Elsker entusiasmen Da beholder jeg teipjobben for vitenskapens skyld, bruker tube framover. Har det noe for seg å skru av alle teak bordene langs rekka for å teipe hele undersiden langs med bordene+tube rundt skruer og sette på teak panelet på igjen? Eller blir dette bare masse arbeid og baluba uten hensikt? Sett det drypper fra div skruer som holder teaken på plass, ca halvparten av rekkestøttene og der sikaflexen har kapitulert ved ved bordene (nesten over hele rekka) Pro skru av alt av bord: - Enkelt å komme til rekkestøttene, dra dem ut og pusse/rengjøre - tette alt av skruer og beslag i smell - kan ta 1 bord av gangen og fylle bord distansene med ny fresh sikaflex Con: Masse arbeid, tid og penger. Kan du ta bilder av rekkene dine med de bordene du tenker å fjerne? For å svare noe fornuftig her føler jegat det kan være greit å se..... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Skal me sjååå ser ok ut de fleste stedene, fant noen mangler på rappen, begynnte plutselig å hølje ned her. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Nå vil jeg tro at dette er ca stand over det hele. Prøver meg på ett bord først evt og ser hvor mye jobb det blir og avgjør om jeg bare kliner litt sika langs kantene eller om jeg drar alt fra hverandre Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 sjøge69 skrev 3 minutter siden: Nå vil jeg tro at dette er ca stand over det hele. Prøver meg på ett bord først evt og ser hvor mye jobb det blir og avgjør om jeg bare kliner litt sika langs kantene eller om jeg drar alt fra hverandre Det du må være helt bombesikker på er at det ikke legger seg vann permanent der du drar på Sika. Altså at du ikke lukker vann inne! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Får trykkluft på sprayboks, kunne jo prøvd å blåse ut vann før jeg har på sika rundt hele. Sitér dette innlegget Link to post
sjøge69 Svart 14.August.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Sagde vekk teakpanel i kjøkken og fant deverse vekster og andre buskevekster bak, fikk vasket det ganske greit, her er panelet satt på plass igjen, alt bak er fjernet og skal isoleres etter at lekkasjene er tettet Så går vi opp til rekka på innsiden av båten bilde 1 er veiviser og bilde 2 er undersiden av rekka Denne tec-7 stripa antar jeg at er et produkt av tetningsforsøk uten hell. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.