Jump to content

Trådløs dødmannsknapp på motor med manuell stopphendel?

primusmotor

Recommended Posts

Hei, etter en tragisk ulykke nå i helgen der vi mistet en venn som var på fiske så ønsker min far og installere en trådløs dødmannsknapp

https://nettbutikk.rs.no/produkt/mob-tradlos-dodmannsknapp-fra-fell-marine/

men han har kun manuell stopp hendel, har noen av dere montert en slik?

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Hei, denne motoren er så gammel at elektrisk solenoid ikke var oppfunnet;-)
Skal sjekke litt om denne solenoiden er å få kjøpt.

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

Du trenger egentlig bare en helt vanlig solenoid som erstatter stoppknappen, dvs at den drar der wiren drar. Kan kjøpes ferdig, eller plukkes av en gammel startmotor. Det kan sikkert være lurt med en fjær mellom solenoid og hendelen på pumpa, så den ikke river noe i stykker...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 2 uker senere...

Avhengig av båtens størrelse og materiale kan det også være en stor fordel å kjøpe en ekstern antenne til greia. Jeg har en alubåt, og det er tre meter fra der den står fremre styreplass. Men uten ekstraantennen på taket, hvis jeg står på fremre styreplass og kroppen min er mellom enheten jeg har på meg og den i styrehuset, har jeg flere ganger opplevd at motoren stopper fordi den mister kontakten. Det kan være farlig hvis man er nær land og trekker hummerteiner i oktober...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...