Jump to content

Verktøy for utvendig lenseplugg


svegre

Recommended Posts

Hvis en slik sitter hardt, som i type korrodert litt fast, bruker jeg et slagtrekker med bredest mulig flattjern.  https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/slagtrekker-2000032610
 

Det fungerer også på påfyllingsskruene for girolje på påhengsmotorer hvis de sitter innmari fast.

Etter at jeg begynte med slikt så blir det mindre istykkerskrudde skruehoder på vanskelige skruer.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, Grand Banks jr said:

Hvis en slik sitter hardt, som i type korrodert litt fast, bruker jeg et slagtrekker med bredest mulig flattjern.  https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/avtrekkere/slagtrekker-2000032610
 

Det fungerer også på påfyllingsskruene for girolje på påhengsmotorer hvis de sitter innmari fast.

Etter at jeg begynte med slikt så blir det mindre istykkerskrudde skruehoder på vanskelige skruer.

Tror de fleste teighter til disse for hardt! husk at det er en oring som skal tette! om den klemmes i stykker er det ikke noe særlig og det blir vanskelig å få opp!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke uenig med deg @-morten-. Man bør ikke skru disse for hardt igjen. Men hvis de sitter pga korrosjon og at de er skrudd alt for hardt, så er en slik slagtrekker fint verktøy for å få en slik opp igjen.

Det samme gjelder får så vidt oljepluggen på bunnpanner der folk ikke har brukt kopperpakning og bare strammet så hardt de kunne... :giggle:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...