Ef4640 Startet 18.August.2023 Del på Facebook Startet 18.August.2023 Leter etter kilden til dieselsøl under motor. I båten sitter en Bmw d150 rekke sekser. Jeg tror jeg har lokalisert lekkasjen, men ikke sikker. Syns det er noe blaut rundt en av innsprøytningsdysene. (Se bilde) kan det være dårlig pakning? Noen med samme motor som har opplevd lignende? Hadde håp å unngå å kjøpe nye dyser. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 18.August.2023 Del på Facebook Svart 18.August.2023 Hei og velkommen til Forumet for de som er glad i båt Takk for at du starter din første tråd med å lage en trådtittel som gjør at vi andre kan skjønne hva det handler om, uten å åpne tråden. Når du bruker motor merke og type så får tråden en verdi for de som senere søker på liknende problem Når jeg leter etter lekkasje så tørker jeg rent, legger på rødt silkepapir, som sladrer ganske snart om det kommer en dråpe diesel i kontakt med papiret. Har også brukt noen brune servietter laget av resirkulert papir med godt resultat. Husk brannfare. Kan ikke se lekkasjen på bildene dine, (men det kan si mer om mine øyne og skjerm, enn lekkasjen..) Har du symptomer på at motoren har luft i dieselsystemet? Er den tungstartet? Lykke til Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
J-Å Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Dyserør kan sprekke, gjerne helt nede ved flensen under mutteren. . https://baatplassen.no/i/topic/171730-lekkasje-dieselrør-mercruiser-qsd-350/#comment-2425780 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
JonnyBoy Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Prøv det enkleste og billigste først - ta ut dysene, rengjør flatene og monter nye kobberskiver. Hvis det ikke hjelper, kan du begynne å lete etter andre (og dyrere) feil. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post Share on other sites More sharing options...
J-Å Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 JonnyBoy skrev 15 minutter siden: Prøv det enkleste og billigste først - ta ut dysene, rengjør flatene og monter nye kobberskiver. Forventer du at det kommer flytende diesel den veien? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ef4640 Svart 19.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2023 dieselfan skrev for 22 timer siden: Hei og velkommen til Forumet for de som er glad i båt Takk for at du starter din første tråd med å lage en trådtittel som gjør at vi andre kan skjønne hva det handler om, uten å åpne tråden. Når du bruker motor merke og type så får tråden en verdi for de som senere søker på liknende problem Når jeg leter etter lekkasje så tørker jeg rent, legger på rødt silkepapir, som sladrer ganske snart om det kommer en dråpe diesel i kontakt med papiret. Har også brukt noen brune servietter laget av resirkulert papir med godt resultat. Husk brannfare. Kan ikke se lekkasjen på bildene dine, (men det kan si mer om mine øyne og skjerm, enn lekkasjen..) Har du symptomer på at motoren har luft i dieselsystemet? Er den tungstartet? Lykke til Ingen tegn på luft i systemet. Den starter veldig lett. 😊 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jonas Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Kan være kobberskivene på returrøret som lekker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dude Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 J-Å skrev On 19.8.2023 at 19.50: Forventer du at det kommer flytende diesel den veien? I de tilfellene det lekker her kommer det mye eksos og lyd, men lite diesel. kan dog lekke i koblingen til dysa. dette er lavere trykk i rør i forhold til commonrail,. ikke sett at dyserør eller kon sprekker på disse, men kan trenge tiltrekking. Jonas skrev for 22 timer siden: Kan være kobberskivene på returrøret som lekker. Erfaringsmessig er det sistnevnte som er synderen i disse tilfellene. også kombinert med selve returrørene som gjerne er 40 åt gamle og har vært bøyd og tøyd noen ganger. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.