Jump to content

Diesel-lekkasje på Bmw D150 marine


Ef4640

Recommended Posts

Leter etter kilden til dieselsøl under motor. I båten sitter en Bmw d150 rekke sekser. 
 

Jeg tror jeg har lokalisert lekkasjen, men ikke sikker. Syns det er noe blaut rundt en av innsprøytningsdysene. (Se bilde) 

 

kan det være dårlig pakning? Noen med samme motor som har opplevd lignende? Hadde håp å unngå å kjøpe nye dyser. IMG_2201.jpeg.78a40d548f65930e6a4cfe2bbf9b7e4f.jpegIMG_2202.jpeg.020cc57976a0bbcefb18c7102db7662b.jpeg

Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen til Forumet for de som er glad i båt :flag_bp:

 

Takk for at du starter din første tråd med å lage en trådtittel som gjør at vi andre kan skjønne hva det handler om, uten å åpne tråden. Når du bruker motor merke og type så får tråden en verdi for de som senere søker på liknende problem :thumbsup:

 

Når jeg leter etter lekkasje så tørker jeg rent, legger på rødt silkepapir, som sladrer ganske snart om det kommer en dråpe diesel i kontakt med papiret. Har også brukt noen brune servietter laget av resirkulert papir med godt resultat. Husk brannfare.

 

Kan ikke se lekkasjen på bildene dine, (men det kan si mer om mine øyne og skjerm, enn lekkasjen..) 

Har du symptomer på at motoren har luft i dieselsystemet?
Er den tungstartet?

 

Lykke til :thumbsup:

 

 

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 22 timer siden:

Hei og velkommen til Forumet for de som er glad i båt :flag_bp:

 

Takk for at du starter din første tråd med å lage en trådtittel som gjør at vi andre kan skjønne hva det handler om, uten å åpne tråden. Når du bruker motor merke og type så får tråden en verdi for de som senere søker på liknende problem :thumbsup:

 

Når jeg leter etter lekkasje så tørker jeg rent, legger på rødt silkepapir, som sladrer ganske snart om det kommer en dråpe diesel i kontakt med papiret. Har også brukt noen brune servietter laget av resirkulert papir med godt resultat. Husk brannfare.

 

Kan ikke se lekkasjen på bildene dine, (men det kan si mer om mine øyne og skjerm, enn lekkasjen..) 

Har du symptomer på at motoren har luft i dieselsystemet?
Er den tungstartet?

 

Lykke til :thumbsup:

 

 

Ingen tegn på luft i systemet. Den starter veldig lett. 😊 

Link to post
Share on other sites

J-Å skrev On 19.8.2023 at 19.50:

Forventer du at det kommer flytende diesel den veien?

I de tilfellene det lekker her kommer det mye eksos og lyd, men lite diesel. kan dog lekke i koblingen til dysa. dette er lavere trykk i rør i forhold til commonrail,.  ikke sett at dyserør eller kon  sprekker på disse, men kan trenge tiltrekking.

 

Jonas skrev for 22 timer siden:

Kan være kobberskivene på returrøret som lekker.

 

Erfaringsmessig er det sistnevnte som er synderen i disse tilfellene. også kombinert med selve returrørene som gjerne er 40 åt gamle og har vært bøyd og tøyd noen ganger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...