jake Startet 18.August.2023 Del på Facebook Startet 18.August.2023 Tenker å innstallere ankervinsj i baug på min Forbina 10000. Er det noen som har sett gode løsninger på dette, evt. har det selv som kan komme med gode tips til plassering, løsning, type vinsj, størrelse på anker og kjetting etc. etc. Alle tips mottas med takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 jake skrev for 12 timer siden: Tenker å innstallere ankervinsj i baug på min Forbina 10000. Er det noen som har sett gode løsninger på dette, Det beste tipset mener jeg er å se på utenlandske salgsannonser da de ligger mye på svai. Og spørre hvilken Vinsj de har Mulig tips https://www.forbinaklubben.se/om-batarna/forbina-10000/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
jake Svart 25.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2023 Fikk svar fra Forbina at de selger et kit med baugbeslag og en bjelke til å feste vinsjen i for 15.000 SEK. Var ikke det en litt drøy pris eller er det bare jeg som er ute av trening med båtpenger :-) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 26.August.2023 Del på Facebook Svart 26.August.2023 Vi havde en Forbina 10k i et par år. Den havde samme løsning som på båden herover. Fungerer fint nok men svært at visuelt chekke om ankeret er korrekt oppe hvis man ikke selv står helt fremme. Vores båd: Sitér dette innlegget Link to post
jake Svart 26.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2023 Det ser jo veldig greit ut. Regner med det er den originale løsningen. Har du noen bilder av hvordan vinsjen er montert inne i luken? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 27.August.2023 Del på Facebook Svart 27.August.2023 Nej, desværre. Har stået på hovedet i billedarkivet, men vi solgte båden for 13 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.