Jump to content

03 mod Pioner 15 trenger ny motor og ønsker råd.


MME

Recommended Posts

Har i dag en 03 mod Pioner 15 med en Tohatsu 25/30 HK og jeg opplever kavitasjon/rusing når jeg tilter den ut og kjører i sving. Det er ikke powertrim på den så må bare slå ned på gassen for å få den til å ta tak igjen. 

Vurderer nå å sette på nyere 4-takter på den med powertrim og da ønsker jeg litt råd om hvor stor motor jeg kan bruke på den. Ønsker meg vel min 30HK, men hadde vært gøy med 40HK også, men er det noen som har hatt så stor motor på Pioner 15 å kan komme med noe erfaringer? (mener å ha sett en med 30HK på en plass). 

Link to post
Share on other sites

Enig i at den ikke egner seg i havet, men på små innsjøer som jeg bruker den i, der er den perfekt. Har 25HK 2-takter nå og den går jo bra, men den skal nok byttes i en 4-takter. Traff på en i går som har en Mercury 30HK 4-takter sittende på sin 15 fots Pioner å det gikk veldig bra sa han. Skulle få komme å teste den en dag, og det blir spennende. Ser jo at 40HK er veldig mye tyngre enn en 30HK, så det vil nok bli litt stort med 40 HK tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...