MME Startet 19.August.2023 Del på Facebook Startet 19.August.2023 Har i dag en 03 mod Pioner 15 med en Tohatsu 25/30 HK og jeg opplever kavitasjon/rusing når jeg tilter den ut og kjører i sving. Det er ikke powertrim på den så må bare slå ned på gassen for å få den til å ta tak igjen. Vurderer nå å sette på nyere 4-takter på den med powertrim og da ønsker jeg litt råd om hvor stor motor jeg kan bruke på den. Ønsker meg vel min 30HK, men hadde vært gøy med 40HK også, men er det noen som har hatt så stor motor på Pioner 15 å kan komme med noe erfaringer? (mener å ha sett en med 30HK på en plass). Sitér dette innlegget Link to post
steib Svart 19.August.2023 Del på Facebook Svart 19.August.2023 Har kjørt Pioner 15 med 15/20/25 hk, kan ikke tenke meg den har godt av særlig større motor enn det. Bred og stødig, men mildt sagt elendige sjøegenskaper med den flate bunnen.. Sitér dette innlegget Link to post
MME Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Enig i at den ikke egner seg i havet, men på små innsjøer som jeg bruker den i, der er den perfekt. Har 25HK 2-takter nå og den går jo bra, men den skal nok byttes i en 4-takter. Traff på en i går som har en Mercury 30HK 4-takter sittende på sin 15 fots Pioner å det gikk veldig bra sa han. Skulle få komme å teste den en dag, og det blir spennende. Ser jo at 40HK er veldig mye tyngre enn en 30HK, så det vil nok bli litt stort med 40 HK tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
EMMA Svart 20.Mars Del på Facebook Svart 20.Mars Denne båten er jo ikke godkjent for større motor enn 15 hk vell? Sitér dette innlegget Bavaria 37c 2007 Fønix Link to post
Bårdp Svart 20.Mars Del på Facebook Svart 20.Mars Nei og det er omentrent det den trykt kan brukes med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.