Jump to content

Pris på mahognyfiner?


Muhammed

Recommended Posts

1,5mm.

Det er vel ark du skal ha?? Har du hørt med Oslo finerfabrikk på frysja? eller Fritzøe i Larvik? Jeg kjøper materialer fra husdtvedt for ca 800.000,- i året, men kjøper kun 0,6 mm finer, og prisen på den er jo mindre, men honduras er "fredet" blitt, og ergo prishopp... Prøv å få pris på Sipo, eller sapelli mahogny istedet, da den er mye rimeligere...

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært i kontankt med hustvedtgruppen i Oslo for å kjøpe mahognyfiner etter en telefonsamtale og noen mailer fikk jeg prisen på 13m2 med finer 7800kr. levert Kristiansand.

 

Mener det er ca 800,- +moms tror det var det jeg betalte sist, det var 1,5mm,

hentet sjøl.

Men vet ikke vilkentype det er.

Du kan stoppe en dag du er forbi å ta en titt på det før du bestiller.

Har du smilt fint til dama bak disken? :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

I utgangspunktet hørtes dette noe dyrt ut. 13 kvm, hvor mange plater blir det (antar det er 240x120 plater ?) 1.5 mm teakfiner ligger vel på rundt 500 per plate såvidt jeg kan huske, og at mahogny skal ligge litt over i pris.

 

Er det til dekket på båten ??

Det er ark på 1,5mm tykk 35cm brei og 315 cm lang.

Jeg skal bruke mahogny på dekket og mahognyfiner på dollbordene. Mahognyen til dekket har jeg kjøpt, den er nå til saging, og den var betydelig rimeligere enn fineren jeg har fått pris på. Grunnen til at jeg ville legge finer var at dette skulle bli rimelig, for så og bytte til massiv mahogny ved en senere anledning.

 

Det er vel ark du skal ha?? Har du hørt med Oslo finerfabrikk på frysja? eller Fritzøe i Larvik? Jeg kjøper materialer fra husdtvedt for ca 800.000,- i året, men kjøper kun 0,6 mm finer, og prisen på den er jo mindre, men honduras er "fredet" blitt, og ergo prishopp... Prøv å få pris på Sipo, eller sapelli mahogny istedet, da den er mye rimeligere...

Ja det er Honduras jeg har fåt pris på, får ringe dem i morgen og høre hva annet de har.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...