pomoks Svart 3.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 Har målt. Rød er pinne 1 (neg iht koblingsskjema over) og hvit er pinne 3 (pos iht koblingsskjema over. Da er det bare å koble i vei mot 9 pins kontakten. Link to post
pomoks Svart 3.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 Slik gikk det. Mye grums i bildet når jeg ligger i ro i flytebrygga. Noen ekkolodd kyndige som kan si noe om dette bildet. Har valgt generisk 50/200 kHz svinger i loddet. Link to post
pomoks Svart 3.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 Så var det bildet da. Link to post
J-Å Svart 3.September.2023 Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 Du kan gjerne prøve deg litt fram med gain. Selv med "auto gain" på er det mulig å justere endel tror jeg, Men først kan du jo hive ut snøret, for det ser ut som du har fisk der ! Link to post
pomoks Svart 3.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2023 Tusen takk J-Å. Jeg får prøve meg frem. Takk for all hjelp på forumet. Det er jammen ikke lett å orientere seg i denne jungelen. Konklusjon: med god hjelp har jeg fått liv i den gamle svingeren koblet til et nytt lodd (som anbefalt). Link to post
abbor Svart 4.September.2023 Link til dette innlegget Svart 4.September.2023 Sett støydemping til Lav og TVG til Lav. Ping hastighet kan du sette til 16. Bildet du viser ser helt normalt ut for når en ligger i havnen. Jeg kjører normalt auto forsterkning uten offset og standard fargeforsterkning. Link to post
lnjk Svart 4.September.2023 Link til dette innlegget Svart 4.September.2023 Låner tråden litt pomoks. @abbor, tenkte da hook reveal 9 var/er rimelig å kjøpe en slik og bruke airmar b260 svingeren jeg har på simrad nx loddet. Ble frarådet dette av Høkom, hvorfor ble ikke oppgitt. Ikke at det betyr så mye, hadde sikkert ikke forstått forklaringen likevel. Vet du om dette stemmer? -Ble anbefalt simrad nsx eller elite fs men ønsker noe med knapper. Dyrere er de jo også. Den blir stående ute på dekk i sjødrevet og til tider bli brukt med hansker med slo på. Link to post
pomoks Svart 5.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2023 Takk Abbor, jeg fikler i vei. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn