bananas12 Startet 20.August.2023 Del på Facebook Startet 20.August.2023 Denne motoren følgte med en båt eg kjøpte. En normal yamaha 30, 2 takt tenkte eg først. Men så oppdaget eg at den har spiss undervannhus og er litt spes. På lokket står det svakt yamaha racing. Vet noen kor mye denne er verdt etter en lakkering ? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 Litt mindre enn en orginal som ikke er skamkjørt i 20år Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Stått i hagen til en aller annen dude i ganske lang tid Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 Klar kandidat for å brukes til den er (skikkelig) brukt opp, hadde nok ikke kostet på den et øre i lakk med mindre du er glad i å gjøre slikt selv. Sånn den ser ut nå blir den garantert ikke rappa. Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Nei, aså planen er å gjøre den fin igjen sjølv, med lakk og metall sparkel etc. har gjort det før Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 Jobbe masse timer for å få den fin. Men fremdeles en gammel sliten motor som har lite verdi. Å ikke vet du historien til den. Kan for alt en vet, Skjære seg på første tur ut. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
19 fot Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 Hvis man ønsker å bite hva en motor er verdt burde man kanskje nevne noe om tilstanden på den. Jeg er ganske sikker på at det er prosentvis dtor forskjell på en som er i tipp topp stand og en som er havarert. Jeg tror ikke man får igjen for innsatsen og utgiftene ved lakkering med mindre man går inn for å lure noen til å tro at motoren er i veldig god stand basert på et pent ytre. Alder er også relevant. Og hvis identifikasjon ikke finnes så kan det også være veldig relevant, særlig på en motor som i utgangspunktet har vært spesiell og sikkert dyr og hvor kjennetegnet på dette er lakkert over og motoren har stått i en hage i lang tid istedenfor å være der båtmotorer bør være, for så å følge med en båt den neppe hører hjemme på. Er endel rart der, så kan bære lurt å sjekke om den har vært stjålet før du legger innsats I denne. Har du spaker for gass og gir, enten som fjernkontroll eller som håndtak å motor? Ser ut som armer for å feste vaier på motor, men ikke mer. Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Har kontrollboks og alt, vet lite om historikk, men har vært en aller annen form for racing båt, Båten var rød, og motoren er rød. Litt rart siden det er en dromedille, som ikkje er noe utpreget fartsbåt. Er en plate på motor som eg skal ta bilde ut av. Motoren hadde eg tenkt å selge, Og eg skal total restaurere båten med ny vindskjerm, dekaler, etc Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Tror det har kanskje vært en orignal motor som er konvertert Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 konverteringen her består vel mest i et påmontert nosecone kit og eg boks bengalakk. Ta noen bilder under dekselet, så får vi se hvordan den ser ut der .. Og om du finstuderer merkeskiltet - se etter en innstemplet bokstav , oftest nede til høyre. Denne angir byggeår Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
subwoofer Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 Støtter deg i den teorien. 3-sylindret Yamaha 30 passet ikke i noen av klassene som ble kjørt, 550-klassene ble kjørt med Tohatsu 40, 400-klassene med Yamaha og Selva 25. Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 ivar skrev 30 minutter siden: konverteringen her består vel mest i et påmontert nosecone kit og eg boks bengalakk. Ta noen bilder under dekselet, så får vi se hvordan den ser ut der .. Og om du finstuderer merkeskiltet - se etter en innstemplet bokstav , oftest nede til høyre. Denne angir byggeår Eg så noe som lignet på en H, Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 H = produsert 1987 https://www.marinshopen.se/motorguiden/faststall-arsmodell/yamaha Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bananas12 Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 skikkelig gammel drit dette her da Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20.August.2023 Del på Facebook Svart 20.August.2023 Det er ikke helt sikkert, hvis den er porta, høykomp topp, større dyser, har nosecone og gamle eieren har vært nøie med vedlikeholdet, så kan det være gull Men realiteten er nok litt annerledes Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 20.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2023 Eika skrev 26 minutter siden: Det er ikke helt sikkert, hvis den er porta, høykomp topp, større dyser, har nosecone og gamle eieren har vært nøie med vedlikeholdet, så kan det være gull Men realiteten er nok litt annerledes Ka mener du med at hvis den er porta? Men realiteten er vel at første eier var snill og grei og andre eier var polakk som skam malte den og båten. Kjørte på et eller annet, da det er stor hakk, nesten hull i undervannshuset. og solgte ann til tredje eier som malte over båten og har låt den stå i hagen. Men vi får se, må få kjørt ann og se om den funker. Skal ta noe komp målinger og sånt de neste dagene. Hovedfokuset er båten. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 At de har fresa portene i motoren større, så den får mer luft og bensin, eksosen slipper lettere ut. Hvis den er trimma, så knattrer de ofte litt ekstra Han som har montert nosecone, har IKKE kjørt pent, han har vært på jakt etter knop og har pressa motoren hardt Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 21.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2023 Helt sikkert, Så det store spørsmålet er, Delemotor? Eller lakke og sparkle. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 Start den, se hvordan den går, så tar du det derfra Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 enig ^ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eika Svart 21.August.2023 Del på Facebook Svart 21.August.2023 Vi er som regel enige vi :) Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 26.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2023 Eika skrev On 21.8.2023 at 18.24: Start den, se hvordan den går, så tar du det derfra Startet den i dag, startet på 4 draget. Starter på 1-2ste når den er varm. Går som en kule, så nå star det mellom delemotor eller ikkje. Noseconen bør egentlig fjernes da den holder på å falle av seg selv. (Ser helt forfeldig ut) Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 26.August.2023 Del på Facebook Svart 26.August.2023 Sånn blir de seende ut etter en kort stund men de holder seg sånn da Hvis den virker fresk, hiv båt og motor på vannet, se hva det gjør, fikk ut turtall og fart, så begynner du prosjektet med oppussing :p Sitér dette innlegget Link to post
bananas12 Svart 26.August.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2023 Tja, da må eg ligge den opp til styring da. Vanskelig å ha rorkult på kmv’en. Har en 320 men de blir kanskje litt lite 🤔 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.