Jump to content

Yamaha 30 «racing?» verdi

bananas12

Recommended Posts

Hvis man ønsker å bite hva en motor er verdt burde man kanskje nevne noe om tilstanden på den.

Jeg er ganske sikker på at det er prosentvis dtor forskjell på en som er i tipp topp stand og en som er havarert.

Jeg tror ikke man får igjen for innsatsen og utgiftene ved lakkering med mindre man går inn for å lure noen til å tro at motoren er i veldig god stand basert på et pent ytre.

Alder er også relevant. Og hvis identifikasjon ikke finnes så kan det også være veldig relevant, særlig på en motor som i utgangspunktet har vært spesiell og sikkert dyr og hvor kjennetegnet på dette er lakkert over og motoren har stått i en hage i lang tid istedenfor å være der båtmotorer bør være, for så å følge med en båt den neppe hører hjemme på. Er endel rart der, så kan bære lurt å sjekke om den har vært stjålet før du legger innsats I denne.

Har du spaker for gass og gir, enten som fjernkontroll eller som håndtak å motor? Ser ut som armer for å feste vaier på motor, men ikke mer.

Har kontrollboks og alt,

vet lite om historikk, men har vært en aller annen form for racing båt, Båten var rød, og motoren er rød. Litt rart siden det er en dromedille, som ikkje er noe utpreget fartsbåt.

Er en plate på motor som eg skal ta bilde ut av. 

Motoren hadde eg tenkt å selge,

Og eg skal total restaurere båten med ny vindskjerm, dekaler, etc

konverteringen her består vel mest i et påmontert nosecone kit og eg boks bengalakk.

Ta noen bilder under dekselet, så får vi se hvordan den ser ut der

.. Og om du finstuderer merkeskiltet - se etter en innstemplet bokstav , oftest nede til høyre.  Denne angir byggeår

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev 30 minutter siden:

konverteringen her består vel mest i et påmontert nosecone kit og eg boks bengalakk.

Ta noen bilder under dekselet, så får vi se hvordan den ser ut der

.. Og om du finstuderer merkeskiltet - se etter en innstemplet bokstav , oftest nede til høyre.  Denne angir byggeår

Eg så noe som lignet på en H, 

image.jpg

image.jpg

Eika skrev 26 minutter siden:

Det er ikke helt sikkert, hvis den er porta, høykomp topp, større dyser, har nosecone og gamle eieren har vært nøie med vedlikeholdet, så kan det være gull 

Men realiteten er nok litt annerledes 

Ka mener du med at hvis den er porta?

Men realiteten er vel at første eier var snill og grei og andre eier var polakk som skam malte den og båten. Kjørte på et eller annet, da det er stor hakk, nesten hull i undervannshuset. og solgte ann til tredje eier som malte over båten og har låt den stå i hagen.

Men vi får se, må få kjørt ann og se om den funker. Skal ta noe komp målinger og sånt de neste dagene. Hovedfokuset er båten.

Eika skrev On 21.8.2023 at 18.24:

Start den, se hvordan den går, så tar du det derfra 

Startet den i dag, startet på 4 draget.

Starter på 1-2ste når den er varm. 
Går som en kule, så nå star det mellom delemotor eller ikkje.

Noseconen bør egentlig fjernes da den holder på å falle av seg selv. (Ser helt forfeldig ut)

image.jpg

image.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...