Jump to content

Tilkopling av Quick ladeseparator til 2x VP KAD32

På bøjan blå

Recommended Posts

• 1 måned senere...
Bellil skrev 1 time siden:

Nå er ProSplit montert og jeg har sett 110 A til forbruk når de var noe tappet ned. Tomgang på to motorer og 20 % nedtappet forbruksvann gir 40+ A

Nå er jeg fornøyd 

Men du har tidligere skrevet at Pro Split R har feilet for andre gang. Så hvorfor tror du nå du har en god løsning?

Bellil skrev On 20.4.2024 at 9.20:

...men nå feiler min Pro Split R for andre gang så jeg vurderer sterkt en annen løsning.

Bellil skrev On 4.5.2025 at 7.33:

Kjøpte en brukt Sterling ProSplit R fra Becker i vinter, men har ikke fått montert den enda

J-Å skrev 10 minutter siden:

Men du har tidligere skrevet at Pro Split R har feilet for andre gang. Så hvorfor tror du nå du har en god løsning?

Fordi jeg nå har fikset feilen med dårlig kontakt på minussiden fra ene generatoren. De ladeverdiene jeg nå får har jeg aldri sett før

Sjekk denne tråden. Trådstarter @Windy37GM er svært aktiv her inne

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Bellil skrev 28 minutter siden:

Fordi jeg nå har fikset feilen med dårlig kontakt på minussiden fra ene generatoren. De ladeverdiene jeg nå får har jeg aldri sett før

Sjekk denne tråden. Trådstarter @Windy37GM er svært aktiv her inne

Joda, dette var nok gode løsninger for 10 år siden. Og PDAR er fortsatt en god løsning, hvis startbatteri og forbruksbatteri er av samme type. Men de fleste som vil ha korrekt flertrinnslading av forbruksbanken (som gjerne er Lithium) velger vel nå DC-DC.  PDAR i kombinasjon med DC-DC vil jo likevel kunne gi en finere lading av startbatteriet.  

Victron begynner nå å få skikk på 50A DC-DC laderene sine, så det kan vel være et alternativ igjen, selv om jeg er blitt skeptisk til dem etter alt tullet med støy på VHF. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...