Lanterneveske Startet 26.August.2023 Del på Facebook Startet 26.August.2023 Hei 😊 Jeg sitter å vurderer å kjøpe sjark for å starte med fiske, og lurte på om noen av dere har erfaringer eller gode råd å komme med i forbindelse med båtkjøp? Jeg ønsker i første omgang å kjøpe båt under 8m, først og fremst fordi båter over enten koster en nyre og enda litt til, eller så mangler de/har utgått fartøysinstruks. Jeg skjønner jo at båtlengde vil sette sine begrensninger med hensyn både med komfort og utrustning på dekk, men det er da alltid mulig å oppgradere til større båt senere. Pga størrelse så har jeg mest lyst å rigge for juksafiske og eventuelt linefiske etter kveite. Jeg har trålet finn.no og flere, om ikke alle skipsmeglere på nett som jeg har kunnet finne, og det er to båter jeg har bitt meg merke i. Den ene er jo Grimsøy/Taule 26fot og den andre er Vikens 770 som da også er 26fot. Er det ting jeg bør være spesielt oppmerksom på når det kommer til den ene eller andre, hvilke erfaringer har dere (gode og aller helst dårlige). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.