rogeri Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 (redigert) Ser ut som det er flere som skaffer " Fein-kopi"! Erling Sand http://www.erlingsand.no/ http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18...d/newsdet40.htm Redigert 22.Desember.2005 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 Hvor får jeg kjøpt en slik kopi (Fein) i Kristiansand? Jeg har lenge vært på jakt etter en, men det er ingen som har. Arthurs jernvare, VågsbygdKjevik byggsenter,Kjevik Har sett de der. Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 22.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2005 Heisan ! Ønsker en fein-kopi i Oslo-omr ? (Var på Europris på Sandaker for noen uker siden, så den ikke der) Noen som har sett en i det siste ? God Jul , hilsen Opus Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 23.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2005 Gode tips betaler seg, Haber var innom med to . Da er julen reddet. Ha en trivelig jul. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 Bestilte meg en Fein (ekte) i dag, syns jeg kom greit ut av det. Betaler 2057,50 ink. frakt Dette er med koffert og ikke så mye utstyr. Ustyr kan man like gjerne kjøpe etter som man trenger det. Kan kjøpes her, syns prisene var greie jeg Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 4.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2006 (redigert) Har selv en "ekte" Fein, og kan ikke få fullrost den nok. Har bl.a. saget ut åpning i dieseltanken (4 mm aluminium) på ca 30x30 cm uten problemer. Naboen ble motivert av resultatet, og kjøpte seg en kopi for å gjøre tilsvarende operasjon på 3 mm aluplate. Han lånte mitt spesialblad til NOK 600, og satte i gang; etter 10 minutter sa det stopp, da hadde han gnagd ca 15 cm, og motoren på kopien så ut som en deigklump. Hører med til historien at jeg fullførte jobben med min maskin. Jeg har en Makita poleringsmaskin som jeg er meget godt fornøyd med. En kamerat lånte den, og ble storlig imponert, fant ut at en slik trengte han, men prisen var uforskammet høy (ca 4.500) Han tok seg derfor noen runder på nettet, og fant en maskin på QXL som til forveksling lignet på min. Kontakt med selger bekreftet at dette var fullt på høyde kvalitetsmessig, det ble i noe ullne vendinger antydet at de kunne være produsert på samme fabrikk. Så da pakken var mottatt var spenningen stor, og "blindtest" ble utført omtrent umiddelbart. Jeg gjengir utdrag av mailen han sendte meg med testresultatet: "Når noko er for godt til å vere sant...... ...så er det som regel det. Eg testa polermaskina i går , og den såg lik ut og høyrdest lik ut like til eg tok til å bruke ho. Makitaen held hastigheita uansett belastning, men det gjorde ikkje denne, Den sakka av ved belastning, og så måtte farten justerast opp, og så når det gjekk lettare, gjekk det så det spruta! Så det er ingen Makita. Om den var verdt pengane??? Ja den var vel det. Ei Makita hadde i alle fall blitt for dyr." https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1319/Makita.JPG (Makita til høyre på bildet) Moralen er vel at man får det man betaler for, noen ganger ikke dèt engang! Redigert 4.Januar.2006 av gruff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2006 I dag kom Feinmaskinen, det tok noen dager men hva gjør vel det. Regner med at forhandler /tool24) ikke sitter med disse på lager. Lækker sak med skikkelig koffert i metall Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 20.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2006 Grattis Bastard! Det er rett og slett et verktøy du kommer til å bli strålende fornøyd med. Jeg låner (på ubestemt tid håper jeg...) svigerfar sin, og jeg har nytte av det verktøyet i alle mulige prosjekter jeg surrer med i hus og båt. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
M/S Bastard Svart 20.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2006 Grattis Bastard! Det er rett og slett et verktøy du kommer til å bli strålende fornøyd med. Jeg låner (på ubestemt tid håper jeg...) svigerfar sin, og jeg har nytte av det verktøyet i alle mulige prosjekter jeg surrer med i hus og båt. Ja, jeg fant ut at jeg like gjerne kunne kjøpe en orginal en. Den billig varianten jeg kjøpte ble ødelagt da jeg skulle feste ett verktøy. Den jeg kjøpte nå kostet ikke mere enn 2050,- inkludert frakt, syns det var en veldig god pris. Skal ut og teste den litt etterpå Sitér dette innlegget Link to post
Tronpet Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Skal man ha utstyr til Fein, el Bosch multimaskiner bør man kjøpe Imperial Blades. De har fullt utvalg og stårlende kvalitet , og prisener er skikkelig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Vi bruker mye Supercut på jobben, supercut er modellen over multimaster i styrke og er helt klart en lek å arbeide med kontra multicutten. Når det gjelder blad fra imperial blades er dette noe forbanna møkk kontra orginalen. Jeg bestiltre 50 stk da de var rimelig skulle tå mere spiker kutting en fein bladet etc. Det det ikke sto i reklamen er at bladet er tykt og elendig å skjære med så heretter blir det tilbake til orginalen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.