Ålesunder Startet 1.September.2023 Del på Facebook Startet 1.September.2023 Båten min ikke har noen naturlige plasser jeg kan skru fast sikringsholdere og bensinfilter. Derfor vil jeg lime fast noen plater for å få dette ryddig og fint. Jeg ser de bruker mye plastikkplater i USA, men jeg kan ikke finne noe lignendene i norge. Det er inne i konsollen og i dobbelskroget på enn Askeladden 475 dette blir montert. Er det bare å bruke kryssfiner? Noe anbefaling av behandling for å få dette råtesikkert? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.September.2023 Del på Facebook Svart 1.September.2023 Ja, det er vel bare å bruke en bit vannfast kryssfiner, jeg ville ikke gått under 10 mm tykkelse. Og helst ville jeg benyttet finer av typen 'forskalingsplate' og malt endeveden med maling som ikke er 'vannfarge'. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 1.September.2023 Del på Facebook Svart 1.September.2023 Hulda kom meg i forkjøpet. Bruk typen brun foliebelagt 15mm forskalingsplate, og forsegle endeveden som Hulda sier. Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 1.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2023 Takk for gode og raske svar. Da blir det kjøpt inn en slik https://www.obsbygg.no/bygningsplater/kryssfiner-og-osb/2191124?v=ObsBygg-7040431924974 Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1.September.2023 Del på Facebook Svart 1.September.2023 Platene du nevner brukt i USA er tilgjengelig i Norge, men en må kjøpe ei stor plate og de er dyre. https://www.maritim.no/king-s-b-xl-hvit Jeg bruker King Starboard der det er utsatt for vær og der det er synlig inne i styrhuset. For skjult montasje bruker jeg også foliert vannfast kryssfiner. Sitér dette innlegget Link to post
Ålesunder Svart 1.September.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2023 Greit med alternativ hvis det trengs. Jeg tenkte å lime dette fast. Noen anbefaling av lim også? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.September.2023 Del på Facebook Svart 1.September.2023 Biltema Multibond Rapid. Ikke for mye sollys, så holder det >10 år. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.September.2023 Del på Facebook Svart 2.September.2023 Ålesunder skrev for 20 timer siden: Jeg tenkte å lime dette fast. Noen anbefaling av lim også? Jeg har i mange tilfeller limt fast kryssfinerplater for å skru i på denne måten, fungerer utmerket. Men vær obs på at de glatte forskalingsplatene kan være litt vanskelige å lime. Kan være lurt å slipe limflaten med en båndsliper for å få bedre feste. For å lime opp platene anbefaler jeg deg å kjøpe en tube med Bostik Maxibond Xtrem I motsetning til Biltemas variant, tec-7, Sikaflex osv. har denne så høy viskositet og initialkraft at du kan lime opp plater på vertikale flater uten at de siger. Veldig lettvint, for da slipper du å stemple fast plata til limet har herdet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.