Jump to content

Ønsker anbefaling på plate for å feste sikringer/ledninger og bensinfilter

Ålesunder

Recommended Posts

Båten min ikke har noen naturlige plasser jeg kan skru fast sikringsholdere og bensinfilter. Derfor vil jeg lime fast noen plater for å få dette ryddig og fint. Jeg ser de bruker mye plastikkplater i USA, men jeg kan ikke finne noe lignendene i norge. 

Det er inne i konsollen og i dobbelskroget på enn Askeladden 475 dette blir montert. Er det bare å bruke kryssfiner? Noe anbefaling av behandling for å få dette råtesikkert?

Ålesunder skrev for 20 timer siden:

Jeg tenkte å lime dette fast. Noen anbefaling av lim også?

Jeg har i mange tilfeller limt fast kryssfinerplater for å skru i på denne måten, fungerer utmerket. Men vær obs på at de glatte forskalingsplatene kan være litt vanskelige å lime. Kan være lurt å slipe limflaten med en båndsliper for å få bedre feste. 

For å lime opp platene anbefaler jeg deg å kjøpe en tube med Bostik Maxibond Xtrem I motsetning til Biltemas variant, tec-7, Sikaflex osv. har denne så høy viskositet og initialkraft at du kan lime opp plater på vertikale flater uten at de siger. Veldig lettvint, for da slipper du å stemple fast plata til limet har herdet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...