Jump to content

Sea ray 290, badeplatform lekker vann


Olakjerre

Recommended Posts

Hei.

Har en eldre Sea ray 290 som får vann i kjølsvinet under motor. Etter mye frem og tilbake har jeg funnet ut at det kommer via badeplatform. 

 

For å teste dette så kastet jeg 3 bøtter vann på badeplatform og sakte men sikkert dukket dette opp under motor. I heftig regnvær blir det mye. Pakket til slutt inn akterspeilet i en presenning og da ble det tørt selv om vi har hatt ekstremt mye regn her på østlandet. 

 

Jeg har sett på fuger etc, men kan ikke skjønne de tar inn så mye, burde sånn sett funnet et større hull. 

 

Det vi har lagt merke til er at teaken blir svampaktig når vi har badet etc. Den er skrudd og limt, men den har nok sluppet underlaget. Den blir veldig våt og "slurpete". 

 

Kan teaken trekke så mye vann at denne er årsaken? Er fler gamle skruehull under teak som gjør at vannet får lett vei inn i motororrom. 

 

 

received_266374202931400.jpeg

20230725_144627.jpg

Link to post
Share on other sites

9 minutes ago, Førstefender said:

Tipper du har svaret selv, hvis teak er skrudd, er det nok skruehull som lekker. Og har den løsnet, så må nok teak byttes og hull tettes.

Takk for svar. Men trekker virkelig teaken inn vannet? Behandlet den i våres, og vil den ikke trutne?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...