Jump to content

Tohatsu 40hk 2takt stopper og går ujevnt plutselig

Jensen09

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en 40hk tohatsu 2takt rundt 2003/2004modell vil jeg tippe! 3 sylindret

Den sto på en båt og gikk som en klokke i sommer, men så byttet jeg båt, og satt den på den nye. Etter dette startet problemene!

Jeg måtte jo da bytte gasswire og styring, så ble litt flytting av kabler og slikt i motoren (jeg skriver dette kun for å få med all info, aner ikke om det har noe som helst med saken å gjøre)

fikk motoren på den nye båten og skulle sjøsette den. Åpner lufteskrue til tanken, choker og pumper bensin, og den starter veldig lett. Går greit på tomgang, men dør etterhvert, da er håndpumpa helt myk igjen. 

Prøver mange ganger, og det samme skjer hver gang, får til slutt jobbet meg ut av båtplassen, da jeg får den til å gå i noen få sekunder av gangen, og får den lett opp i plan, som om det ikke er noe problemer i det hele tatt, så dør den ut, eller den vil dø ut, men klarer å holde den i live når den står i bånn gass, men dør så fort jeg roer ned gassen igjen.

virker som at den bruker den bensinen som blir pumpet inn for hånd, men ikke greier å hente ny? Da pumpen alltid er myk etter den stopper (det går an å pumpe den hard)

jeg ser det er endel bensin søl i vannet rundt motoren når den ligger på vannet og jeg prøver å starte den (dette kan være søl av hydraulikk olje etter jeg byttet til hydraulisk styring)

ting jeg har prøvd hitill

- renset forgasseren grundig

- byttet bensintank og slange (hadde Biltema tank, og skjønte at noen hadde hatt lignende problem med denne, så byttet til orginal tohatsu tank med original slange og pumpe)

- byttet til ny fersk bensin

-byttet plugger

er det noen som sitter med en idee om hva som kan være grunnen til noe slikt? 

tusen takk for hjelp

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...