Jump to content

Prøvetur av Askeladd C75CC i helga!


-morten-

Recommended Posts

Hei tenker å kjøpe en ny Askeladd! Fikk omvisning og en liten kjøretur i går. I dag har jeg hatt båten for meg selv og gått igjennom alt bortsett fra Landstrøm/Lader. Veldig fine hovedstrønsbrytere med crossover og eget Defa sikkringsskap. Suzuki 300 på hekjen med helt maltraktert deksel. Men gromt med 4.0L V6. Tok bra tak og gikk rimelig på 25 knop!. Kjenner ikke flapsene og trimmingen helt ennå så vet ikke om den klarer 44 på maks!  Aner ikke hvilken propel det er heller. Litt småsår som må fikses og en litt større poleringsjobb blir det nok! Eneste jeg ikke fikk til å funke var webastoen! Lyste grønt men kom bare litt luft og ingen varme! Gardinbrettene og lister rundt vinduene var av skuffende kvalitet! Ellers så tredetaljene fine ut, ikke dyrt å reparere men irriterende! Gardinbrett og bakplate i styrhustak bytter jeg nok ut ned heltre mahogany eller teak.

utestyring og baugpropell er et must på en sånn båt! Overaskende retningsstabil i sakte fart!

 

 

IMG_7246.jpeg

IMG_7238.jpeg

IMG_7249.jpeg

IMG_7244.jpeg

IMG_7243.jpeg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Grei båt, 44 knop får du nok aldri på den, jeg hadde en 75c med 300hk og klarte 43 knop på det beste, vi hadde en 75cc på jobb med 300hk tror aldri jeg var over 40 knop på denn. Det med motordekslet er jo et problem på alle Askelladener, dyrt og fikse også, tror jeg måtte ut med 15000 for nytt dekksel til min. Lykke til med ny båt 😊👍

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Lunde14 said:

Grei båt, 44 knop får du nok aldri på den, jeg hadde en 75c med 300hk og klarte 43 knop på det beste, vi hadde en 75cc på jobb med 300hk tror aldri jeg var over 40 knop på denn. Det med motordekslet er jo et problem på alle Askelladener, dyrt og fikse også, tror jeg måtte ut med 15000 for nytt dekksel til min. Lykke til med ny båt 😊👍

Sikkert skryteknop ja! de gikk sikkert 45 med tomme tanker og ustoffa og uten stasj ombord når de var nye. Men uansett nok fart likevel og føltes kvikk og lettkjørt ut for størrelsen! gikk også veldig rettningsstabilt i sakte fart noe de fleste planende båter ikke gjør! men er jo samme skrog som cruiser så den har skarpt forskip og god v-bunn. Ja han som hadde hatt båten tidligere hadde kjørt opp motoren med motorbeskyttelsen oppe, så det var tapet og så ikke ut.. polering på plastikk i luftinntak!  Nå er jeg en petimeter på pussing og polering og har alt blangt og shiny på mine båter, biler og MC! 

Det blir nok å frakte den på båt! Selv om jeg kan ledene der oppe i blinde, da jeg var stasjonert i Tromsø på MTB. Blir for langt. Kommer nok til å bruke mer i bensin enn det koster med båtfrakt vil jeg tro, uten at jeg har reknet på det. Og bl blir det dårlig vær kan det gå trott over Vestfjorden og Folla :rolleyes:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...