Jump to content

tohatsu 25, hvordan dele girstaget?


Trixen

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt en lik motor (bare kortstammet). Forrige eier sa det var vanskelig å få delt girstaget der det vanligvis deles, så han løsnet girstaget rett under selve motoren, altså under motorblokka for å få skiftet impelleren (som for øvrig var like pen etter 15 år, men så har jo motoren gått bare 50 timer da, så et vel knapt innkjørt😅). Tar du av motorlokket og ser under motorblokka, i framkant av denne, kan du se hvordan staget er festet der (vrikker du på girhendelen ser du hva som rører seg, da er det lettere å finne fram). Kan ta bilde av det på min motor i morgen hvis du vil. I følge forrige eier var det da enkelt å trekke ned undervannshuset, selv med hele girstaget følgende med. Det var litt plundrete å tre det inn igjen, men likevel lettere enn å dele staget lengre nede. 

Link to post
Share on other sites

Hakkannen skrev 5 minutter siden:

skiftet impelleren (som for øvrig var like pen etter 15 år, men så har jo motoren gått bare 50 timer da, så et vel knapt innkjørt😅)

Dersom du har det delenummeret som har på-vulket bronseboss, så ville jeg vært skeptisk selv om vingene ser perfekte ut. Ikke uvanlig at disse slipper i bosset...

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev 1 time siden:

Ikke uvanlig at disse slipper i bosset.

Selger var heldigvis fornuftig og skiftet til ny impeller da han først var i gang😅👍 Han viste meg den gamle mest for å understreke hvor lite motoren var brukt.
 

Min motor er for øvrig av merket Mariner, men made in Japan, produsert av Tohatsu. Kjekke motorer sies det, får dessverre ikke prøvd min skikkelig før neste høst når nybygget (forhåpentligvis) blir ferdig😊

IMG_7412.jpeg.0c5e35845f3d450055a1098af05f1a9d.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...